• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att föra intresset vidare

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
En klocka hittills för grabben. Vi får se hur det utvecklar sig när han blir äldre. Spännande! :)

3205B37C-6D11-433B-9A87-9CB5536F8A76.jpeg
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Mini quartzare med rosa löder på lillans handled! Hon har även en swatch. 18månader och vill låna min klocka hela tiden:)

D949D2D7-2FE1-473B-BC05-36A0E9630A1E.jpeg

Hittade bild på swatchen också:cool:
FF1AEC90-7571-475C-B14B-28C751ED51FE.jpeg

1592E8CD-1A1C-4D13-A975-7F4C64E52BC0.jpeg

DB8FA130-BE7B-47C4-8A4C-77505923DE33.jpeg


Det självklara valet när guddottern fyllde 1år

En riktig agnelli! Snyggt!
@Heinrich.a tänkte exakt samma :)
Varför kör nästan alla kids i tråden Gianni style? Är det för att det är coolt....då är det coolt.:cigar:
Men det är säkert nått svenskt med att plasten skaver på barnarmar eller nått sånt inte lika cool :bookworm:
Så vadfalls?
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
@Heinrich.a tänkte exakt samma :)
Varför kör nästan alla kids i tråden Gianni style? Är det för att det är coolt....då är det coolt.:cigar:
Men det är säkert nått svenskt med att plasten skaver på barnarmar eller nått sånt inte lika cool :bookworm:
Så vadfalls?
Ingen aning faktiskt, men plasten som både flikflak och swatch använder, är hormonfri och ska inte vara olämplig på något sätt :)
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Följande klockor har jag köpt och givit bort till lite äldre barn för att de ska föra intresset vidare. De brukar få komplimanger och frågor från kompisar så visst förs det vidare, speciellt när det gäller de äldre uren.
IMG_2216.JPG

IMG_6556.JPG

IMG_0532.JPG
IMG_6602.JPG
IMG_7733.JPG
IMG_2238.JPG
IMG_5213.JPG
 
Senast ändrad:

TH4L1N

Omega
C5E1DBBC-E341-49F3-951F-47E47869049D.jpeg
Tre år och första klockan är utvald :) Känns lite som att intresset är planterat då den sitter på dag som natt och det är viktigt att tröja/jacka inte skymmer den :) En stor fördel är att man nu slipper låna ut sina egna till diverse experiment för att inte tala om att han gärna gömmer dem ;)
 

Lauda

Patek
2-Faktor
C5E1DBBC-E341-49F3-951F-47E47869049D.jpeg
Tre år och första klockan är utvald :) Känns lite som att intresset är planterat då den sitter på dag som natt och det är viktigt att tröja/jacka inte skymmer den :) En stor fördel är att man nu slipper låna ut sina egna till diverse experiment för att inte tala om att han gärna gömmer dem ;)

-Världens sötaste polare! Hans resa i klockvärlden har precis börjat! Ska bli härligt att följa Honom:happyhappy:
 

Solvik

Panerai
Stundande 10-års dag för yngsta tjejen, hon bär klocka av och till och tänkte ge henne denna. Hon är lite intresserad och pappa tar naturligtvis alla tillfällen att berätta och visa. Är medveten om att det är en chansning men är tänkt som en liten extragrej (som kanske är roligast för mig men hoppas inte det). När vi pratar om klockor så föredrar hon ”dykare” och hon förstår skillnaden mellan batteri/manuell/automatisk, att inse charmen med ”gamla” klockor hoppas jag kommer..:rolleyes: Hennes nuvarande (som behöver batteribyte) och kommande present, en automatisk squarediver på tropic från 1965.. Kanske blir ”läge” för en kompromiss och bandbyte, vi får se hur det faller ut..:)
2BDB4C3D-591A-46D6-B273-81E3216CD826.jpeg

4BB493BB-E6D9-404B-BCD4-92A754084529.jpeg
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag har tänkt både fram och tillbaka på det här. Lillen är ännu för liten för ens hans första dinka men frågan är verkligen om man önskar att han bär med sig det här intresset. Det är dyrt, det är fånigt och frågan är vad den stora payoffen är. Vill han behålla babas klockor när jag kolar är väl det schysst. Säljer han av alla utom två för att bekosta boende blir jag nog gladare.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag har tänkt både fram och tillbaka på det här. Lillen är ännu för liten för ens hans första dinka men frågan är verkligen om man önskar att han bär med sig det här intresset. Det är dyrt, det är fånigt och frågan är vad den stora payoffen är. Vill han behålla babas klockor när jag kolar är väl det schysst. Säljer han av alla utom två för att bekosta boende blir jag nog gladare.
Men, tycker du att droger är bättre att spendera pengar på? Nej... Vad ska han då spendera sina pengar på? Jo.. klockor. Pengar är till för att rulla, inte ligga på något konto inför bättre tider.
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Men, tycker du att droger är bättre att spendera pengar på? Nej... Vad ska han då spendera sina pengar på? Jo.. klockor. Pengar är till för att rulla, inte ligga på något konto inför bättre tider.
Vill väl hävda att det finns bättre saker att lägga pengarna på än små bitar massproducerat stål och mässing med servicebehov som inte är droger. Har en 23-årig kollega som just lagt handpenningen på en helt ok 2’a genom investeringar och sparande.

Men IOM att valet står mellan ladd och dussinrollar är det väl enkelt antar jag.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Vill väl hävda att det finns bättre saker att lägga pengarna på än små bitar massproducerat stål och mässing med servicebehov som inte är droger. Har en 23-årig kollega som just lagt handpenningen på en helt ok 2’a genom investeringar och sparande.

Men IOM att valet står mellan ladd och dussinrollar är det väl enkelt antar jag.
Förstår din poäng, men har någon här på ks prioriterat klocka före bostad? Då är det illa hehe :)
 
Topp