• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Att sälja en ovanlig klocka, hur resonerar man då?

SeikoZ

Diamant
2-Faktor
Hej,

Frågan är riktad till alla, men speciellt ni som sålt en eller flera ovanliga klockor.

Jag undrar hur folk resonerar när dom säljer en ovanlig klocka.
Med ”ovanlig klocka” syftar jag på en klocka som man vet att man aldrig i livet kommer få tag på igen. Tex en NOS vintage, limited edition, osv.

Att man har precis samma resonemang med alla försäljningar? Finns extremt många limited editions mm och för de flesta går det inte att äga en av alla samtidigt

Resonerar som så att jag blir alldeles för rädd om klockan, är ingen samlare på det viset att jag njuter av att ta fram klockan och titta på den ibland och kan nöja mig där, vilket då tar bort hela njutningen av ägandet. Ta denna Sinn 8820t som exempel, den har med största sannolikhet legat i en låda större delen av sitt liv, finns inte många spår av användning, kommer låta den gå vidare till en samlare här på forumet som jag anser är mer värd den och som kommer vårda den väl. Kommer med stor sannolikhet aldrig att hitta en likadan i detta skick igen, men som sagt, den kommer till det bästa hem den kan komma till och stannar i Sverige.
IMG_20200515_115801_025.jpg

Resonerar som så att jag blir alldeles för rädd om klockan, är ingen samlare på det viset att jag njuter av att ta fram klockan och titta på den ibland och kan nöja mig där, vilket då tar bort hela njutningen av ägandet. Ta denna Sinn 8820t som exempel, den har med största sannolikhet legat i en låda större delen av sitt liv, finns inte många spår av användning, kommer låta den gå vidare till en samlare här på forumet som jag anser är mer värd den och som kommer vårda den väl. Kommer med stor sannolikhet aldrig att hitta en likadan i detta skick igen, men som sagt, den kommer till det bästa hem den kan komma till och stannar i Sverige.
IMG_20200515_115801_025.jpg
Med andra ord, du får ingen njutning av klockan och då säljs den?

Tillbaka
Topp