• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att tänka på innan du köper en AP :D

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Lunkan skrev:
Känns oförskämt mycket... Nymans tar runt 12 för polering och helservice har jag för mig.
Fast detta är inte den vanligare 15300, utan en Jumbo (cal. 2121) ref. 15202 eller liknande (tunnare och saknar sekundvisare, Gerald Gentas orginaldesign). Jumbon servar inte Nymans själva utan skickar den till AP i Schweiz.
Jag har själv en Jumbo som jag nyligen låtit servats. Jag fick uppskattningen 15 kkr för service hos Nymans, men tyckte det var hutlöst så jag hittade en duktig oberoende urmakare som gjorde jobbet för en bråkdel...

_0013165.jpg
 

Lunkan

Cartier
Rozzy skrev:
Lunkan skrev:
Känns oförskämt mycket... Nymans tar runt 12 för polering och helservice har jag för mig.
Fast detta är inte den vanligare 15300, utan en Jumbo (cal. 2121) ref. 15202 eller liknande (tunnare och saknar sekundvisare, Gerald Gentas orginaldesign). Jumbon servar inte Nymans själva utan skickar den till AP i Schweiz.
Jag har själv en Jumbo som jag nyligen låtit servats. Jag fick uppskattningen 15 kkr för service hos Nymans, men tyckte det var hutlöst så jag hittade en duktig oberoende urmakare som gjorde jobbet för en bråkdel...

_0013165.jpg

Om du känner att du kan rekommendera honom får du gärna skicka ett PM med hans kontaktuppgifter till mig :)
 
Topp