• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Att tänka på vid köp av en Speedmaster?

haggan

Omega
Är inne på att köpa en Speedmaster och har kollat runt lite på diverse annonser och forum och har insett att det finns en hel del olika modeller och de skiljer sig en hel del i pris. Är det något speciellt man ska tänka på vid köpav en speedmaster? Reduced-modellen ser ut att vara lite billigare men verkar lite "pluttig" så är väl mer inne på den andra "större" modellen. Till vilket pris bör man hitta en begagnad sådan i bra skick?

PS är det någon inne på KS som sitter på en så hör gärna av er. Kan också tillägga att jag har en SMP för ev inbyte + mellanskillnad vid intresse.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
För de flesta, mig inkluderad, är det bara den riktiga månklockan som man är intresserad av. De flesta suktar väl efter en pre-moon med den gamla boetten men landar i Speedmaster Pro som sett i princip likadan ut alla år.

Sedan finns det en massa kul reissuse/anniversery och re-reissueanniversery som den nya snoopy (snobben)speedyn som släpptes på Baselmässan. Därutöver en massa sidor av månen modeller med ett uppdaterat urverk. Reducemodellerna har ett något sämre rykte men satt själv och fingrade på en rätt cool trippelcalendermodell på en GTG för inte så länge sedan.

Som du ser så är det öppet för tycke och smak men vill du satsa på en säker häst så är det SpeedmasterPro modellen med plexi. Priserna beror på ålder och skick, service kostar ca 5-6000 spänn för en Speedy Pro
 

Rivalen

Rolex
Bara att hålla med, satsar du inte på en 321, så är det mellan 3570.50.00 3572.50.00 och 3573.50.00 det står. Jag skulle välja 3572.50.00. Fortfarande samma boett och urtavla som Buzz hade och hesalite på framsidan, men glasbaksida så att du kan kolla på verket varje morgon när du drar upp. Det nöjet skulle inte jag neka mig. 3573.50 lär tåla att bada med , men inte hesalite fram. Det är lite att tänka på för de som är lika Buzz´s är i en annan dividion och skall man göra avkall så är möjligheten att kunna se verket en total bonus.
 
Undvik reducerade i min smak. Se till att få 861-verket, då det är en förenkling sv en av de bästa kronografverken som gjorts. (lemania 321, finns även under andra namn)
 
Topp