• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

auction2000 säljer fake klockor under "polisgods"

mjelker

Breitling
Satt och surfade lite och kom in på auction200, kollade genom deras klockor och under kategorin polisgods så säljs det fake-klockor utan att dom skriver det.

Någon stackare har köpt denna "fina" seamastern för 2000kr borttagen av admin

Här ligger lite fler: borttagen av admin
 
Senast redigerad av en moderator:

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Tokigt att länka (från ett seriöst klockforum) till en site som säljer kopior. @Denke

Sedan kan man ju undra vad fan är "polisgods" ?!
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Men...
Auction200(0?) är väl inte en sajt som säljer vare sig polisgods eller kopior. Auction2000 är väl bara ett företag som tillhandahåller en tjänst för auktionshusen runt om i Sverige. Eller?
Att det sen inträffar både då och då att auktionsverken som nyttjar Auction2000 lägger upp både det ena och det andra är en helt annan grej.

Hur funkar det förresten...
Det finns ju gott om auktionshus som säljer "polisgods". På vems lott landar det egentligen att kolla upp om klockan/handväskan/whatever faktiskt är original?
Och vem står kvar med Svartepetter när kunden som köpt väl märker att det är en kopia som denne kommit över?
 

Hirtius

Cartier
2-Faktor
Utan att ha kollat närmare på just denna sajts villkor skulle jag tro att kunden blir sittande med svarte petter. När jag tittade på villkoren för Chrono24's auktioner (Auctionata) tidigare blev jag lite lätt mörkrädd. Precis allting låg på köparens ansvar. Originaldelar i urverket garanterades inte. Ej heller vattentätheten. Grädden på moset var dock att de inte ens garanterade att klockan överhuvudtaget fungerade.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Utan att ha kollat närmare på just denna sajts villkor skulle jag tro att kunden blir sittande med svarte petter. När jag tittade på villkoren för Chrono24's auktioner (Auctionata) tidigare blev jag lite lätt mörkrädd. Precis allting låg på köparens ansvar. Originaldelar i urverket garanterades inte. Ej heller vattentätheten. Grädden på moset var dock att de inte ens garanterade att klockan överhuvudtaget fungerade.

Det där är ju lite pissigt - framför allt när det gäller den typen av rena klockauktioner.
Att Bukowskis, Lauritz med flera kanske inte kan hålla koll på allt ifrån att fötterna på en Eames stol är korrekt till att garantera funktionen kan man väl kanske (delvis) förstå. Men det är lite tråkigt när det är samma visa på C24:s auktioner.

För övrigt så var det ju riktigt dåligt skött av auktionstfirman ifråga.
I vanliga fall, när det säljs fejk-klockor hos mindre nogräknade auktionshus, så brukar man åtminstone låta bli att skriva ut namnet i text. I detta fallet så marknadsförs det helt felaktigt.

Nåväl.


EDIT.
Skulle @jabla kanske brancha ut och börja erbjuda sina tjänster till diverse auktionshus?
 
Topp