• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auctionata - Heuer only - crazy priser överlag

Andersml

Audemars
2-Faktor
Oj det verkar spåra ur helt nu!

Var det så här det började med vintage Rolex Daytonas får ett antal år sedan??
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
några av dem diskuteras rätt flitigt på chronocentric pga att de är ihopplock/frankens
tråkigt
Jag kan förstå att det diskuteras... jag försöker ha lite koll på de med val. 72c och de finns en hel del frågetecken på dessa. Är verkligen ingen expert men jag tror att flera har fått ett HEUER på tavla i närtid. Tråkigt och trist! :(:mad:
 

Gummo

Joker
2-Faktor
39000€ för en 3646 med matchstickvisare är inte kattskit...
300160-1-h.jpg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Helt sinnes, skulle inte sålt min om det finns sådana här idioter där ute...
Det är galet. 62000€ (+slag...) för en 2646 som var ihopplock från tre olika generation är stört...
Jeff Stein håller på att få hjärnblödning "First execution case (52855 serial number) . . . third execution "Rindt" dial . . . later hands from 2446C "
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=82557

Jag kanske inte har råd att ha kvar min snart...
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Det är galet. 62000€ (+slag...) för en 2646 som var ihopplock från tre olika generation är stört...
Jeff Stein håller på att få hjärnblödning "First execution case (52855 serial number) . . . third execution "Rindt" dial . . . later hands from 2446C "
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=82557

Jag kanske inte har råd att ha kvar min snart...
jo behåll den...alla bubblor/uppgångar varar längre än man tror........jag kommer behålla min! :)
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Det är galet. 62000€ (+slag...) för en 2646 som var ihopplock från tre olika generation är stört...
Jeff Stein håller på att få hjärnblödning "First execution case (52855 serial number) . . . third execution "Rindt" dial . . . later hands from 2446C "
http://www.chronocentric.com/forums/heuer/index.cgi?page=1;md=read;id=82557

Jag kanske inte har råd att ha kvar min snart...
och vintage Rolex Daytonas har ju inte direkt blivit billigare de sista åren.......så varför skulle Heuer bli det....
 

Gummo

Joker
2-Faktor
jo behåll den...alla bubblor/uppgångar varar längre än man tror........jag kommer behålla min! :)
Menar mer att det blir en försäkringsgrej om värdet på ett ur ökar drastiskt som jag inte tänkt på förrän @Aurum påtalade det. Jag har min hela tiden till vardags och är inte mer rädd om den än mina pantbanksfynd. Om jag när jag köpte den hade valt mellan tex att bygga pool som ungarna och familjen njuta av under många år eller att pappa ska ha en cool klocka så hade jag nog valt poolen. Tror jag... :D
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Menar mer att det blir en försäkringsgrej om värdet på ett ur ökar drastiskt som jag inte tänkt på förrän @Aurum påtalade det. Jag har min hela tiden till vardags och är inte mer rädd om den än mina pantbanksfynd. Om jag när jag köpte den hade valt mellan tex att bygga pool som ungarna och familjen njuta av under många år eller att pappa ska ha en cool klocka så hade jag nog valt poolen. Tror jag... :D
Det tråkiga problemet för mig är om det värsta inträffar, man tappar klockan. Då står man där och man har förlorat ett väldigt högt värde. Därför håller jag mig helst inom hemförsäkringens gränser, känns tryggast.
 

Maro

Audemars
Menar mer att det blir en försäkringsgrej om värdet på ett ur ökar drastiskt som jag inte tänkt på förrän @Aurum påtalade det. Jag har min hela tiden till vardags och är inte mer rädd om den än mina pantbanksfynd. Om jag när jag köpte den hade valt mellan tex att bygga pool som ungarna och familjen njuta av under många år eller att pappa ska ha en cool klocka så hade jag nog valt poolen. Tror jag... :D
Klart du inte hade, du måste ju ha den när du steker vid poolen.. annars är det ju ingen mening!

Galen utveckling hur som. Jobbigt att ha en klocka med så högt värde som vanlig bruksklocka, känslan när man gör det är nog kul. Men händer något så mindre kul.
Svårt val
 

Andersml

Audemars
2-Faktor
Det tråkiga problemet för mig är om det värsta inträffar, man tappar klockan. Då står man där och man har förlorat ett väldigt högt värde. Därför håller jag mig helst inom hemförsäkringens gränser, känns tryggast.
ja jag förstår det dilemat. Trist att man ska behöva vara rädd för stöld/inbrott.....bil / klockor / smycken etc etc......
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
För några år sedan var det bara Monaco som var dyra. Nu har framförallt Autavia tagit över, men även 60-tals Carreror. 70-tals boetterna är inte så älskade. Skulle gärna ha en 70-tals Autavia om jag kunde bära upp den, men de är ju så tjocka. De s k "Barrel case" boetterna ligger kvar runt 1000 euro, vilket känns prisvärt men ändå förståeligt då de är ganska så fula...
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Klart du inte hade, du måste ju ha den när du steker vid poolen.. annars är det ju ingen mening!

Galen utveckling hur som. Jobbigt att ha en klocka med så högt värde som vanlig bruksklocka, känslan när man gör det är nog kul. Men händer något så mindre kul.
Svårt val
Säger inget till frugan, skiter i poolen och köper en riktig "steka vid poolen klocka" istället:
ladda ned.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor

Fabian

Patek
2-Faktor
känns så konstigt när detta fenomen bara blommar ut från ingenstans och så himla snabbt. jag hade inte vågat investera i vintage heuer i dagsläget.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Vad har vi för situation när det till slut bara är investerare som kan köpa de här uren? Minskad köpkraft kanske inte leder till prisnedgång när det gäller lyx/samlarmaterial eller närmar vi oss ett bubbleback scenario... det är lite som med namn, 2 generationer och så är det de gamla namnen som är populära..
 
Topp