• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet 15300 Black Venom

DrDre

Patek

aximand

Panerai
2-Faktor
Jag tror inte att den kommer att slitas snyggt när ytbehandlingen skavs bort från hörn på länken eller på glasringen.
Fast det vet jag inte om jag håller med om, kan tycka att Karl Lagerfeldts RO var rätt fräck med lite skav. Håller mig själv borta från PVD-klockor dock :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inget speciellt fint slitage, kan bli klart bättre. Kanske inte PVD, ser mer målad ut.
home_5165291.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/karl-lagerfeld-audemars-piguet-royal-oak-black
 
Senast ändrad:

DrDre

Patek
Fast det vet jag inte om jag håller med om, kan tycka att Karl Lagerfeldts RO var rätt fräck med lite skav. Håller mig själv borta från PVD-klockor dock :)

Jo, den där var ju i ropet när Lagerfeldt dog för ett tag sedan och det var faktiskt den jag hade i åtanke. Tycker inte (av)skavd pvd gör sig särskilt bra på en sådan klocka (en Orfina/Porsche Design från samma era däremot, men det är ju en annan typ av klocka).

Imho så kan vissa prylar bli snygga med lite slitage och ett medfaret utseende. Tex en mc-jacka, jeans och en läderportfölj, medan annat blir bäst när det är helt ”crisp” som tex en vit skjorta eller en kostym. ”Fina klockor” (PP, AP och dress watches) tycker jag blir bäst i oslitet skick, medan tex tool watches, som en gammal Submariner, får en vissa charm och karaktär när man ser att den varit med om en del.
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo, den där var ju i ropet när Lagerfeldt dog för ett tag sedan och det var faktiskt den jag hade i åtanke. Tycker inte (av)skavd pvd gör sig särskilt bra på en sådan klocka (en Orfina/Porsche Design från samma era däremot, men det är ju en annan typ av klocka).
Dock stor skillnad om den är målad eller PVDad. PVD tycker jag slits snyggt om det är någorlunda jämt.
 
Jag tycker att den är riktigt cool. Skulle dock inte köpa den själv pga att jag inte gillar moddade ur. Hade den kommit direkt från fabrik i det utförandet hade jag varit eld och lågor.
 

Hulken77

Omega
2-Faktor
Har någon kunskap om andrahandsvärdet kring Black Venom moddade klockorna? Vissa är ju magiska.

Som vissa skrivit är frågan hur klockorna ser ut när de slits. Någon som har svar på frågorna? Går i tankarna på en Omega Moonwatch men tycker att sen moddade från Black Venom är snyggare än originalet.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Har någon kunskap om andrahandsvärdet kring Black Venom moddade klockorna? Vissa är ju magiska.
Som vissa skrivit är frågan hur klockorna ser ut när de slits. Någon som har svar på frågorna? Går i tankarna på en Omega Moonwatch men tycker att sen moddade från Black Venom är snyggare än originalet.
Förmodligen är det ganska uselt andrahandsvärde. Men om du är sugen på en svart speedy finns ju DSOTM?
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Tycker att den var hemsk :) Det absolut flesta av rollarna såg inte heller roliga ut men några var riktigt balla. I vissa fall kan det ju vara rent utav ekonomiskt att köpa en black venom t.ex. om man vill ha en Batman, Pepsi eller Hulk :hilarious: En jävligt ball ide tycker jag är att dem kompletterade deras Batman med en joker och det med en stor skopa humor :D
”Not everyone was born to be a Batman but to be a Joker”

1A153BF1-4AE0-4DAF-B629-40CC8320F644.png
 

Elias.A

Cartier
Jag tyckte den var riktigt cool! Jag tycker dock att den inte kommer se lika bra ut när det svarta skavs bort
 
Topp