• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Quartz

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Gillar inte för platta klockor som gräver sig ner i handleden/handen. OQ sitter lite högre, och kronan kommer upp från handleden, vilket jag tycker är skönare helt enkelt
Aja, hiphopstilen kan vara lurig med vissa ur. Dock inget jag upptäckte med min AP då den inte var särskilt tunn och kronan var inte vass. Men jumbon och batterivarianterna är härligt smäckra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Någon som kan ge mig referensnumret på AP RO kvartsklocka i 36mm ?
Önskar även veta batteritid och vilka som byter batteri, samt ungefär vad det kan kosta. Antar att de gör täthetsservice samtidigt som de byter batteri?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska ni sno min idé? ;)
Köper någon av er så blir den för vanlig och då vill jag inte ha någon. :p
Frågade efter ref just för att jag inge hittade någon.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Jag har sett en på chrono24 vid ett enstaka tillfälle och den gick fort. Brukar dock inte spana så kan säkert ha passerat flera. Tror de är hyfsat ovanliga dock.
Sen finns det sparsamt med info kring referensen också.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag har sett en på chrono24 vid ett enstaka tillfälle och den gick fort. Brukar dock inte spana så kan säkert ha passerat flera. Tror de är hyfsat ovanliga dock.
Sen finns det sparsamt med info kring referensen också.

Som du vet har jag spanat en del och jag har typ aldrig sett någon till salu. Det luriga är ju dessutom att veta om de man hittar verkligen är 14790-boetten eller de mindre storlekarna eftersom många säljare också har extremt dålig koll.

Ska ni sno min idé? ;)

Den där idén är nog inte så unik som du vill tro ska du se... ;)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Som du vet har jag spanat en del och jag har typ aldrig sett någon till salu. Det luriga är ju dessutom att veta om de man hittar verkligen är 14790-boetten eller de mindre storlekarna eftersom många säljare också har extremt dålig koll.



Den där idén är nog inte så unik som du vill tro ska du se... ;)

Har de sekundvisare är du rätt safe. Även stor skillnad på tjocklekarna på boetterna.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har de sekundvisare är du rätt safe. Även stor skillnad på tjocklekarna på boetterna.

Jo, det finns några tells, men RO är en jäkla djungel av referenser, urverk och storlekar rent generellt. Särskilt svårt när man inte sett många av reffarna live utan bara har gryniga säljarbilder att gå på...

Och helst vill jag ju så klart ha en mekanisk utan sekundvisare!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo, det finns några tells, men RO är en jäkla djungel av referenser, urverk och storlekar rent generellt. Särskilt svårt när man inte sett många av reffarna live utan bara har gryniga säljarbilder att gå på...

Och helst vill jag ju så klart ha en mekanisk utan selundvisare!

Neeeh, de är för stora.
 
Topp