• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Audemars Piguet Royal Oak Jumbo 18k guld. PRISSÄNKT !

EpicS

Omega
Nu har du chansen att förvärva en riktig klassiker!
Riktigt vintage ur, bland de första modellerna av Audemars Piguet Royal Oak designad av den avlidne Gerald Genta.
Denna model släptes till allmänheten 1972 och slutades produceras runt 80talet ingen vet säkert när den sista tillverkades.

Movement/Calibern Cal. 2121 är ännu idag ett av de smalaste urverk som skapats på endast 3.05mm! totalt är klockan under 8mm tjock! och tänk då att klockan är från 70 talet! otroligt :pompus:
ett mästerverk!

Detta är ett av Europas billigaste exemplar och är en mycket bra investering då dessa bara ökat i pris senaste åren och är mycket ovanliga att få tag på.

Namnet Royal Oak kommer från ett historiskt träd där Kung Charles II gömde sig från Cromwells arme 1651. det var trädet som räddade Kung Charles II liv och blev en historisk brittisk symbol.

För mer historik bakom modellen se :
https://www.hodinkee.com/articles/a...n-jumbo-royal-oak-reference-15202-yellow-gold

Mer info om klockan under bilderna :
vv6HoBO.jpg

2ZKiPY9.jpg

1sixFbO.jpg

S3IJhE8.jpg
0SzURM0.jpg
2UtXlV0.jpg


Ref. nummer: 5402BA
År:70tal
Ur storlek: 39.5 mm
Boett: 18 K yellow gold / 18k gul guld
Urtavla: White/Vit
Urverk: Automatic / Automatisk
Armband: 18 K yellow gold / 18k gul guld
Spänne: Folding
Glas: Sapphire Glass
Box: Ja
Certifikat: extract from the Archives Audemars Piguet./ Extract från arkiven hos Audemars Piguet (beställt och är på väg)
Movement/Caliber: Cal. 2121
År - 1978 B- Series
Pris :215.000kr
PRIS SÄNKT TILL 210.000kr passa på nu!

Returpolicy: 14 dagar enligt distansköpslagen, vid deal face to face erbjuds retur inom 24 timmar. returer sker på köparens bekostnad i samma skick som den kom i och paketet ska vara försäkrat upp till hela köpeskillingen om den postas, vid överlämning tar sig köpare dit säljare instruerat för återlämning.

Den har varit inlämnat hos Audemars Piguets runt 2012/2013 för en full service där även bezeln byttes och urtavla samt lite andra delar så jag vågar säga att den är i top skick!
jag har beställt ett fullt utdrag på klockan så köpare får med full historik.
sedan dess har den endast legat.

Kontakt Sker via PM och vid intresse finns fler bilder
Prutare undanbes då detta redan är ett av de billigaste exemplaret som finns där ute.
Jag förvarar ingenting av värde på mig eller i min bostad.

Mvh
 
Senast ändrad:
Topp