• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak Offshore 15706AU.00.A002CA.01

abblin

Breitling
Halloj folket på klocksnack!

Är ny här på klocksnack och detta blir mitt första inlägg. Har sedan ett halvår tillbaka en AP av dykarmodell i kolfiber (15706AU.00.A002CA.01).
Har nyligen fått ett intresse utav klockor och så vitt jag vet är inte "plastklockor" speciellt omtyckta utav hardcore entusiaster. Har kollat runt lite efter resencioner eller åsikter om denna modell, som jag personligen tycker är en rolig klocka att ha då jag ännu inte har sprungit på någon utanför en AP butik. Min fråga är vad ni andra tycker om denna modell? Jag har sett att dykarmodellen i stål som jag även den har hemma får mycket kärlek men har aldrig hört några åsikter kring den i kolfiber.
Bifogar ett par bilder på de klockor jag syftar på.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    86.7 KB · Visningar: 1,450
  • image.jpeg
    image.jpeg
    119 KB · Visningar: 1,405
  • image.jpeg
    image.jpeg
    120.6 KB · Visningar: 1,500

Oew

Rolex
Bra duo! Båda är riktigt bra, finns några andra keramiska ap på forumet också! Skulle dock byta ut en av dem för denna så du får en riktigt sval sommardinka. Är det där hela din samling eller har du fler? Visa gärna isåfall och välkommen till Klocksnack!
L1220533.jpg
 

abblin

Breitling
Bra duo! Båda är riktigt bra, finns några andra keramiska ap på forumet också! Skulle dock byta ut en av dem för denna så du får en riktigt sval sommardinka. Är det där hela din samling eller har du fler? Visa gärna isåfall och välkommen till Klocksnack!
L1220533.jpg

Japp det är hela samlingen! :)
Har även en gammal Tag hemma men den ser inte dagens ljus särskilt ofta längre.
Kan även hålla med om att den i vit keramik är väldigt snygg!
Hade dock tänkt att köpa mig en Rolex som kommer att bli den första klockan jag köper själv.
Vill nämligen ha en fin beater.
Står emellan Submariner, Explorer 2 och gmt:n
Har dock en sådan sjuk beslutsångest över valet...
 

romanov

Cartier
Japp det är hela samlingen! :)
Har även en gammal Tag hemma men den ser inte dagens ljus särskilt ofta längre.
Kan även hålla med om att den i vit keramik är väldigt snygg!
Hade dock tänkt att köpa mig en Rolex som kommer att bli den första klockan jag köper själv.
Vill nämligen ha en fin beater.
Står emellan Submariner, Explorer 2 och gmt:n
Har dock en sådan sjuk beslutsångest över valet...
Det är inte lätt att välja.
Men varför inte köra på GMT:n eller Explorer 2 då du redan har två dykar ur
 

abblin

Breitling
Det är inte lätt att välja.
Men varför inte köra på GMT:n eller Explorer 2 då du redan har två dykar ur

aa det stämmer ju!
Men jag gillar att submarinern hanterar vatten så bra. Vill ha en klocka som man kan bada osv när man är på semester.
Gillar inte att bada med en AP, men det känns som en rolex är mer robust för sådanna ändamål.
Tur att jag har en månad tills årets Bergstöms i Göteborg får in klockorna :)
 

abblin

Breitling
Bra duo! Båda är riktigt bra, finns några andra keramiska ap på forumet också! Skulle dock byta ut en av dem för denna så du får en riktigt sval sommardinka. Är det där hela din samling eller har du fler? Visa gärna isåfall och välkommen till Klocksnack!
L1220533.jpg

Såg nu en vit fläck bezeln uppe i högra hörnet på din klocka. Är det en flisa som har gått och isåfall är det lätt att flisa helkeramiska klockor?
Min svarta AP har en keramisk bezel och den har fått sig en däng några gånger. Bör man vara försiktig för flisor?
 

KenKun

Patek
2-Faktor
aa det stämmer ju!
Men jag gillar att submarinern hanterar vatten så bra. Vill ha en klocka som man kan bada osv när man är på semester.
Gillar inte att bada med en AP, men det känns som en rolex är mer robust för sådanna ändamål.
Tur att jag har en månad tills årets Bergstöms i Göteborg får in klockorna :)
Alltså, om APs dykmodeller får dig att undvika vatten, så är det ganska illa?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Halloj folket på klocksnack!

Är ny här på klocksnack och detta blir mitt första inlägg. Har sedan ett halvår tillbaka en AP av dykarmodell i kolfiber (15706AU.00.A002CA.01).
Har nyligen fått ett intresse utav klockor och så vitt jag vet är inte "plastklockor" speciellt omtyckta utav hardcore entusiaster. Har kollat runt lite efter resencioner eller åsikter om denna modell, som jag personligen tycker är en rolig klocka att ha då jag ännu inte har sprungit på någon utanför en AP butik. Min fråga är vad ni andra tycker om denna modell? Jag har sett att dykarmodellen i stål som jag även den har hemma får mycket kärlek men har aldrig hört några åsikter kring den i kolfiber.
Bifogar ett par bilder på de klockor jag syftar på.


Är du medveten om att AU plockades ur sortimentet pga av den var för dyr att tillverka? ;)
Nya keramiska är betydligt mycket tråkigare än Carbon.
Min AU hälsar!


IMG_3751.jpg
 

abblin

Breitling
Alltså, om APs dykmodeller får dig att undvika vatten, så är det ganska illa?

Sant sant, men det blir ju lite jobbigare om en AP går sönder än om en rolex gör det.
Vet att dem är "dykarklockor" men det känns bara som att det vore smartare att ha på sig en rolex när man är i vatten då det känns som den hanterar vatten bättre(långsiktigt) än vad en AP gör :)
Har inte sett speciellt många dykare som använder sig utav AP klockor.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Sant sant, men det blir ju lite jobbigare om en AP går sönder än om en rolex gör det.
Vet att dem är "dykarklockor" men det känns bara som att det vore smartare att ha på sig en rolex när man är i vatten då det känns som den hanterar vatten bättre(långsiktigt) än vad en AP gör :)
Har inte sett speciellt många dykare som använder sig utav AP klockor.
I så fall kan du lika gärna köpa en G-Shock :)

tl-horizontal_main_2x.jpeg
 

Ekstrand

Cartier
aa det stämmer ju!
Men jag gillar att submarinern hanterar vatten så bra. Vill ha en klocka som man kan bada osv när man är på semester.
Gillar inte att bada med en AP, men det känns som en rolex är mer robust för sådanna ändamål.
Tur att jag har en månad tills årets Bergstöms i Göteborg får in klockorna :)

Behåll kolfibern och våga använda den för det den är till för, köp en kronograf istället för 2:a divern och slå till på en GMT så har du en stabil trippel enligt mig :)
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Halloj folket på klocksnack!

Är ny här på klocksnack och detta blir mitt första inlägg. Har sedan ett halvår tillbaka en AP av dykarmodell i kolfiber (15706AU.00.A002CA.01).
Har nyligen fått ett intresse utav klockor och så vitt jag vet är inte "plastklockor" speciellt omtyckta utav hardcore entusiaster. Har kollat runt lite efter resencioner eller åsikter om denna modell, som jag personligen tycker är en rolig klocka att ha då jag ännu inte har sprungit på någon utanför en AP butik. Min fråga är vad ni andra tycker om denna modell? Jag har sett att dykarmodellen i stål som jag även den har hemma får mycket kärlek men har aldrig hört några åsikter kring den i kolfiber.
Bifogar ett par bilder på de klockor jag syftar på.
Välkommen till KS! Divern är riktigt cool. Hur kommer det sig att du valde dem två? Det ser ut som du har små handleder, hur upplever du att det går att bära upp dem?
 

abblin

Breitling
Välkommen till KS! Divern är riktigt cool. Hur kommer det sig att du valde dem två? Det ser ut som du har små handleder, hur upplever du att det går att bära upp dem?

aa har väldigt små handleder.
Är en spinkig 18 åring på 70 kg så klockorna kanske är lite stora för mig :)
Det var pappa och jag som gick in i AP butiken i Hongkong förra sommaren och vi bestämde oss för dem två. Tyckte att dem var "coola" eftersom nästan alla hemma har ROOs med kronograf.
Att bära klockorna är inte fara, men jag behöver ha banden på minsta möjliga storlek. Stället där banden fäster har fått ett lite större mellanrum på ena sidan, men det verkar inte vara någon fara :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Grymma klockor @abblin, grattis!
Får man be om lite fler och bättre bilder främst på din Diver i FC? Gärna närbilder på boett och tavlan! :)

Timvisaren ser fishy ut.
Borde se ut såhär.

@albblin när köptes den?
Den slutade göras tidigt 2014 och jag vet att det är många som jagat så tveksamt att den legat på hylla.

image.jpg
 
Topp