• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak Offshore 15706AU.00.A002CA.01

BadkarsPiraten

Vacheron
@Jakobb Spännande, våfflingen verkar ju stämma hyffsat bra. är ju helt omöjligt med alla vinklar. Datumfönstret ska också bli intressant i hq. Fonten på 30 ser lite sådär ut...

Oavsett vad så är det väldigt nära. Chronomodellerna brukar man se på ungefär 2 sekunder om de är fejk eller inte.

Tapisserie*, inte "våffling".


Så, nu känns det bättre :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter material bifogats så lämnar jag klocksnack. Det var sådant här jag trodde att jag skulle slippa här...
Annars kan ni få se den om ni ska på VIP visningen på båtmässan ikväll.
Vi hade ocksp hoppats slippa se fakeklockor här, du kan ju steka med en på varje arm på VIP-visningen. Schtekigt värre!
Detta är min första dag på klocksnack och jag har redan blivit irriterad. Så jag kommer troligtvis inte använda klocksnack igen, nej.
Tror det är din farsa du ska vara irriterad på om de visar sig vara fel och di fått dem av honom.
hur ska man gå tillväga om man kommer fram till att den är en kopia?
Man stampar på dem eller skickar dem till @jabla för underhållande disponering.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Livar upp tråden med bilder på the real deal.


image.jpeg
image.jpeg
 

ScubaKing

Audemars
Han kom med en kopia, folk såg det var en kopia, snubben blev arg och ska nu inte besöka klocksnack mer. Han lär nog inte komma med fler bilder ska ni se.
Vadå vet inte om det är en kopia, klockan kostar över en kvarts miljon kronor, fått den av pappa som köpt den i långtbortistan men vet inte om den är äkta liksom..... o_O
 

Rossi

Rolex
2-Faktor
Hade jag köpt en AP för 180k hade jag inte haft råd med något annat det året... :watching:
Fast hade du åkt till Xian och köpt den i AP's "speciella boutique", den med skyltar gjorda av wellpapp med glitter på, och har en fet barbröstad kedjerökande kines som kundmottagare, kommer du ha råd. Var bara lite uppmärksam när du tvättar händerna så du inte får fuktskador på verket. Vem vet? Om du har tur kanske du till och med kommer att ha råd med en VIPbiljett till båtmässan -17.
 

horologium

Omega
2-Faktor
smart, man tar grabben till en AD kollar klockan och säger jag fixar en sån till dig nästa gång jag är i hong kong, då smiter man över gränsen till Schenzen och köper två kopior. Vi kanske nu har skapat ett familjedrama.
Om hans pappa fick veta att grabben importerade fake-klockor för pengarna han fått från försäljningen av sin BMX-cykel så fick han nog inte följa med pappa till båtmässan trots allt.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nu trillade polletten ner... Han ville inte bada med klockorna eftersom de är fake och inte tål vatten. Dum jag känner mig :)
 

NDJD

Cartier
2-Faktor
Fast hade du åkt till Xian och köpt den i AP's "speciella boutique", den med skyltar gjorda av wellpapp med glitter på, och har en fet barbröstad kedjerökande kines som kundmottagare, kommer du ha råd. Var bara lite uppmärksam när du tvättar händerna så du inte får fuktskador på verket. Vem vet? Om du har tur kanske du till och med kommer att ha råd med en VIPbiljett till båtmässan -17.

Fan du har rätt. Känner mig värdelös som köpt klockor av äkta vara i Sverige när allt hade kunnat bli så mkt bättre på alla sätt om jag hade åkt till Kina.

Var håller TS hus förresten? Jag dukade fram snacks och bira för att följa denna tråd på bästa sätt...
 
Topp