• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Audemars Piguet Royal Oak Offshore 15706AU.00.A002CA.01

Dt250

Rolex
Paneristi
Den ser iaf bättre ut än den min bror kom hem med från Turkiet haha, sen säger han titta, titta! Det är ingen dålig China kopia utan en äkta Istanbul kopia! :D:D
skulle aldrig köpa en kopia men kollade i studiesyfte på en 5711 Patek i Istanbul oerhört proffsig kopia med box och allt
 

ScubaKing

Audemars
Kommer ALDRIG förstå detta med kopior. På riktigt menar jag nu. Det är JAG som ska bära klockan, om jag vet att det är en kopia själv och för min egen skull så känns det inte bra. Det är som att säga att jag duger inte att ha "the real deal". Varför då inte köpa en billigare klocka inom sin budget, en bra Seiko?! Det är ju inget att skämmas för och något man kan bära även om man är intresserad av klockor. Jag greppar det bara inte.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
är korthållaren i bakgrunden äkta ?

@hook har the real deal även gällande plånkan. Här är kvittot för den som tvivlar. :wtf:

image.jpeg




:)
 

Orson

Omega
2-Faktor
Kommer ALDRIG förstå detta med kopior. På riktigt menar jag nu. Det är JAG som ska bära klockan, om jag vet att det är en kopia själv och för min egen skull så känns det inte bra. Det är som att säga att jag duger inte att ha "the real deal". Varför då inte köpa en billigare klocka inom sin budget, en bra Seiko?! Det är ju inget att skämmas för och något man kan bära även om man är intresserad av klockor. Jag greppar det bara inte.

Grejen är väl den att folk vill utge sig för att vara tätare och bättre än vad dom egentligen är. Vill hemskt gärna ha en AP till ex, men om jag inte känner att jag har råd att köpa en äkta så skulle jag ju heller aldrig köpa en kopia eftersom det då skulle känns som att man lurar sig själv.
Det som skulle vara än värre är ju att bli påkommen med en kopia precis som TS verkar ha blivit o_O:banghead:
 
Ja det är ju tragiskt tyvärr att hur tät man är kan avgöra hur bra man är. Jag har sålt en ansenlig mängd klockor i den övre prisklassen i mitt liv, och ska man sammanfatta hur många som köpte klockorna för att de har ett genuint intresse så är det en förhållandevis låg procent. Alltifrån att vara värst på jobbet (oftast traders) till att vara värst på krogen (klocktorn på dyra flaskor). Undrar hur många som verkligen köper klockor bara för sig själv och inte har ett behov av att visa upp för allt och alla?

De som väsnas mest om vad som sitter på armen är oftast dem som dammsuger chrono24 för att spara 5-10k på en klocka som kostar 50-150k, istället för att göra en lokal deal med bra mycket mera säkerhet. Classic.
 

stabil

Cartier
Spännande var ett tag sedan nån postade bilder på sina fakes för att se ifall dom skulle gå igenom eller inte.
 

Callxx

Cartier
2-Faktor
Det var kanske ett krav att ha en AP för att få komma på VIP visningen på båtmässan... vad gör man inte för att få gå på röda mattan :D
Då var det någon som gjorde bort sig duktigt när dom skicka min inbjudan! Här finns då ingen AP...:shifty:
 
Senast ändrad:

keroro

Rolex
2-Faktor
Vad fan hände liksom... det började bra när TS började berätta om sina klockor och helt plötsligt sitter jag med popcorn i famnen? :hungry:
 
Topp