• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Audemars Piguet - Royal Oak

steffe

Guld
Professional Dealer
2-Faktor
Pris
128000
Returpolicy
Ingen retur. Affär sker face to face.
Bilder Skickat
  1. Ja
Hej forumet!

Velandet är över.. jag skall sälja min fantastiska AP som jag kanske kommer ångra. Vem vet. Men den känns för fin och får inte mycket handledstid av mig dessa dagar.


Audemars Piguet Royal Oak, ref: 15189ST (15189ST.OO.D083CU.01)

Diameter: 36/37mm beroende på vart man läser (bärs något större än tex Rolex Datejust)

Original läderband i kalvskinn samt AP-viklås (klockan levererades med detta)

Verk: Automatiska 2225


En limiterad klocka i ca 1800 tillverkade exemplar som i Maj 2005 gavs ut till Schweiziska investmentbanken Pictet & Cie's anställda när företaget firade 200 år. Schysst present! Notera att denna alltså aldrig såldes i butik.

Varje klocka är unik och har den anställdes namn ingraverat på boettlocket. Rolig kuriosa är att det i certifikatet står det att den anställde var tvungen att behålla klockan i minst 5 år innan man fick sälja eller ge bort den.

Skicket på klockan är väldigt, väldigt bra. Opolerad och därför sylvasst AP-case. Finns någon hairline på glasringen, den mest synliga vid kl 14 men i övrigt absolut inga dings eller fläckar. Läderbandet är i fint skick men lim har börjat släppa vid tre fästen mot boetten, stör inte funktionaliteten eller utseende. Går säkert att fixa smärtfritt hos din lokala urmakare, men jag har låtit det vara. Nymans Ur kan ta hem kalvskinn eller alligator för dig som vill ha ett helt nytt. Servicehistoriken är okänd men jag upplever att den går inom COSC samt med gångreserv som den bör.

Kommer självfallet fullset och till och med i den röda presentask som Pictet & Cie slog in presenten i.

Pris? 128 000 kr.
Vart? Säljes enbart face to face i Göteborg på säker plats.
Retur? Nej eftersom affär sker f2f. Be hellre om extra bilder och ställ gärna frågor!
Mina referenser: https://klocksnack.se/threads/steffe.41042/#post-2138459
ap1.jpeg

IMG_20200729_155520_944.jpg

ap2.jpeg
ap3.jpeg
ap5.png
ap6.png
 
Senast ändrad:
Topp