• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Skänkes Auktion BCF: Eterna med Gay Freres Bamboo

JohanHLM

Rolex
Det var ett bra tag sedan jag postade här på forumet så nu när jag väl gör det får jag försöka bidra med något bra.
Har en gammal, charmig och macho Eterna på 29mm med ett tillhörande 15mm Gay Freres Bamboo som jag hoppas någon är sugen på att förvalta väl. Uret i sig är ganska charmigt, mjuk i uppdraget och fungerar väl men ökar någon enstaka minut per dygn. Den insatte vet är det främst länken som har ett ekonomiskt värde och nedan är exempel på annonser som finns ute, är väll förvisso överprissatta, men ger en liten indikation av värdet.

http://www.ebay.com/itm/Vintage-Gay...yle-16mm-5-8-for-Military-rolex-/251291714455

http://www.chrono-shop.net/en/bands...oo-bracelet-type-15mm-gay-freres-gf-logo.html

Fördelen med länken är förutom att den gör sig väldigt bra på klockor från 40-50talet även att den passar alla storlekar på handled utan att justeringar.
Nedan är några taskiga mobilbilder tagna så här på kvällskvisten. De två sista bilderna är tyvärr lånade men visar på att det går att byta ut Eternan om man inte skulle uppskatta den :)

Intäkterna från auktionen går oavkortat till klocksnacks insamling för BCF.
Svårt att veta hur stort intresset kan vara men för att gynna BCF sätter jag ett utropspris på 800kr.

Auktionen avslutas på lördag kl. 20:00 för att även de som inte är inne dagligen ska ha en chans att medverka.

6rppQtP.jpg

VIOWAv9.jpg

5CxBiT8.jpg

y9EOinT.jpg

LQSgawI.jpg

7henVgX.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    338.4 KB · Visningar: 151
  • image.jpg
    image.jpg
    347 KB · Visningar: 151
  • image.jpg
    image.jpg
    298.7 KB · Visningar: 146
  • image.jpg
    image.jpg
    217.8 KB · Visningar: 151
  • image.jpg
    image.jpg
    75.5 KB · Visningar: 166
  • image.jpg
    image.jpg
    33.2 KB · Visningar: 155

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Gött! PM sent! :D ...bamboon kommer bli awesome på mitt ex av världens bästa klocka -cricket...;)
o så pengar till nåt bra på samma gång!
 
Topp