• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktion bild. Äkta explorer 2:a?

emilarne

Cartier
Kolla bilden nedan, vad ser ni avgör den som fejk? (förutom 3 rader text på nedre delen av boetten) dålig bild men ändå.. kan ju vara ett dödsbo utan koll :eek:
 

Bilagor

  • rolex.jpg
    rolex.jpg
    53 KB · Visningar: 345

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
rent spontant så ser boettformen fel ut, för tjock och för tjocka luggar, även kronan ser för stor ut. Siffrorna på glasringen ser inte alls ut som de gjorde på min explorer. Min hade även tre rader text däruppe och två därnere. Är absolut ingen rolex-kännare men den verkar vara en kass kopia
 

emilarne

Cartier
här är den modellen jag trodde det ev. kunde vara... ganska uppenbart nu :D

eller vänta nu vad är det med denna bild... kanske var snabb på den också :eek:
 

Bilagor

  • explorer2.jpg
    explorer2.jpg
    175.9 KB · Visningar: 303

David

Bödeln
Håller med om att den ser väldigt skum ut, men svårt att säga något specifikt utan bättre bilder. Det som däremot är helt uppenbart är att kronan är på tok för stor.
 

emilarne

Cartier
David skrev:
Håller med om att den ser väldigt skum ut, men svårt att säga något specifikt utan bättre bilder. Det som däremot är helt uppenbart är att kronan är på tok för stor.

Tänkte inte ens på kronan men nu när du säger det så...

Känns som att vi kastar denna i fejk-tunnan nu :D

Tack för hjälpen alla!
 
Topp