• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Auktion från Tidsoptimisterna 25 april

Ja, en reverso var väl det enda jag ev skulle budat på.. men det är ju omöjligt att se skick eller om den ens är äkta.

Jag fick lite bilder från den auktionen och med lite googlande så misstänker jag att det är en fake JLC reverso.
2 kronor och en otypisk baksida. Vad tror ni andra?

Bilagor

• reverso back.jpg
    reverso back.jpg
    127.5 KB · Visningar: 3
  • reverso vit.jpg
    reverso vit.jpg
    121.5 KB · Visningar: 2
  • reverso svart.jpg
    reverso svart.jpg
    140.9 KB · Visningar: 1
Jag fick lite bilder från den auktionen och med lite googlande så misstänker jag att det är en fake JLC reverso.
2 kronor och en otypisk baksida. Vad tror ni andra?
Tittade också på den där men fick inga kompletterande bilder. Dom hävdade att de satt ut klockan för ett lågt pris då dom inte visste om den var riktig och att en ny kostade ca 70 tusen! Jag upplyste dom om att klockan inte var värd en femtilapp ens om den inte var riktig och att det var förbjudet att sälja kopior, därav att de måste ta tillbaka klockan om den visade sig falsk.
Tyckte av de suddiga bilderna att boetten såg fel ut, tavlor jag inte kände igen, för smala visare, antydan till en extra krona, läder som såg billigt ut etc gjorde att jag inte ens ville våga chansa. Dessutom stack den ut i sortimentet. Vad gick den för sedan? Den låg på 9200kr sist jag tittade. Besvikelse för alla parter...
Riktigt dålig kopia.

Senast ändrad:
Jag kollade också på den, men men det fanns för många signaler som inte kändes bra. För den som ”vann” gäller 14 dagars ångerrätt. Sen vet jag inte om det går att häva köp som gjorts vid falsk marknadsföring?

Jag kollade också på den, men men det fanns för många signaler som inte kändes bra. För den som ”vann” gäller 14 dagars ångerrätt. Sen vet jag inte om det går att häva köp som gjorts vid falsk marknadsföring?
Det blir väl en fråga för polisen om inte annat?

Tillbaka
Topp