• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktion till förmån för cancerfonden .

rogart-63

Patek
Fick denna klocka för ett par veckor sedan av snälla Onelund . Saknade sekundvisare och fungerade allmänt dåligt . Men gillade modellen . Han ville inte ha tillbaka den när den var servad så då fick jag en idé på att lägga upp den här för insamling till Cancerfonden . Både Onelund och jag har i veckan fått ett par av våra vänner och familj bortslitna från oss i denna hemska sjukdom .

Klockan är servad efter alla konstens regler . Med Moebuis olja och fett . Jag har fått hjälp av eriksson850 att linda och smörja huvudfjädern . Klockan har fått en ny sekundvisare annars är allt original . Ny packning i baklocket . Storlek är 36x 42 mm utan krona . Bandet är ett Rios . Boett helt i stål . Klockan har på bilden inte växlat tid då den var felställd 12 tim . Fixar fler bilder senare i tråden .

Så snälla bjud på . Ska vi säga utgångsbud 100:-? Budstopp söndag klockan 22 00 . Högsta bud vinner och jag skickar fraktfritt .



DSC02739.JPG
DSC02737.JPG


DSC02735.JPG


Pengar går som sagt in på Cancerfonden 901986-0 eller 901-9514
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Tärnan har landat.

Titta, ett helt litet kit. Rios-läder med blå söm, svart läder, en light-länk och klockan på en flexlänk.

DSCF0577_crop.JPG


Flexlänken sitter sitter otroligt skönt och river inte loss mitt hår. Tärnan är en skön klocka som kommer få sin beskärda del av tid på armen.

DSCF0575_crop.JPG


Stöd cancerfonden ni också, ni kanske inte får en Tärnan på köpet men en hel hög med karma-poäng som ger utdelning i längden.
https://www.cancerfonden.se/stod-oss
 
Topp