• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Auktion utan bud

Sullanos

Basic
Hej!

Jag har en liten fundering..
Om en nätauktion slutar med noll bud så får man väl anse att utgångspriset på auktionen varit lite för hög.
Vad händer vanligtvis när inget bud kommer? Kan man kontakta företaget med ett prisförslag? Eller brukar firmorna återpublicera klockan igen ganska omgående?

Hälsningar Nybörjaren

Hej!

Om en nätauktion slutar med noll bud så får man väl anse att utgångspriset på auktionen varit lite för hög.
Vad händer vanligtvis när inget bud kommer? Kan man kontakta företaget med ett prisförslag? Eller brukar firmorna återpublicera klockan igen ganska omgående?

Hälsningar Nybörjaren
De brukar vara svåra i Sverige, men man kan alltid försöka. Ofta läggs den ut för samma peng igen. Lättare utomlands.

Hej!

Hälsningar Nybörjaren
Självklart kan du lämna vilket bud du vill efter en auktion.
Kostar inte mer än din tid och möjligtvis ett telefonsamtal.
Därmed inte sagt att auktionshuset ens orkar kontakta inlämnaren, utan låter varan ligga i butik tex Kaplans,eller försöker på nytt i nästa auktion.

Kan ta ett eget exempel.

Vara har utrop 350. Inga bud.
Efter 6mån i skylten kunde jag ha fått köpa för 350 inkl provis. Jag ville ge 300 så tackade för erbjudandet.

Varan kommer på ny auktion med tramslågt utrop och klubbas för 330+provis....

Vara legat i skylten 6mån för 5000.
Jag bjuder 4000 och det godtas.

Jag lämnade bud på ett objekt. Budet var under utgångspris men inga andra bud kom in. Efteråt blev jag kontaktad av auktionshuset som berättade att säljaren kan gå med på att sälja till det bud jag lagt.

Tillbaka
Topp