En vanlig PN kostar trots allt bara som en nyare Porsche 911.Ah, ok. Det är så forumet fungerar... Det syns ibland i fredagstråden också
Jo, vad jag egentligen skulle ha sagt är att valet står mellan en PN eller ytterligare en yacht...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En vanlig PN kostar trots allt bara som en nyare Porsche 911.Ah, ok. Det är så forumet fungerar... Det syns ibland i fredagstråden också
Jo, vad jag egentligen skulle ha sagt är att valet står mellan en PN eller ytterligare en yacht...
"6:00 PM on October 26 in New York City" US time antar jagNär är auktionen? Och kan man följa den?
Mest fair borde ju vara att vinnaren på Gissningsleken här i tråden vinner en PN Daytona. Klocksnack står för den![]()
Jag är gameVi behöver inte överdriva. Valfri Daytona duger fint.
När är auktionen? Och kan man följa den?
"6:00 PM on October 26 in New York City" US time antar jag![]()
I'd have to agree with Per, that whoever buys it won't be your typically watch enthusiest. And probably for them 10 m USD is like 10 SEK for us. Most likely it will end up in a home with a couple Andy Warhols on the wall. I'll take the over and guess $50,000,000
Vet inte hur insatta folk är i auktionsvärlden men det är sällsynt med att klockor säljer ens över en miljon dollar. Än mer ovanligt över fem. Det sagt så är denna klocka svårbedömd iom skicket är som det är. Proveniensen är cool men det är en väldigt vanlig modell i ett ganska så trött skick. Jämför man med de klockor som sålt över fem miljoner dollar så är de alla extremt ovanliga och i ett fantastiskt skick.
Logiskt sett så borde den inte slå 1518A men den borde kanske bli den dyraste rollen någonsin såld. Inte för att den är bättre än Bao Dai men därför att det är en bärbar och het modell med fantastisk proveniens.
Om den slår rekordet så tror jag inte att det blir med mycket. Även om de med mycket pengar kan betala så tror jag ändå inte att de går batshit crazy bara för att de kan.
Oavsett vad så lär detta öka intresset för klocksamlande och det lär förmodligen trycka upp priserna ytterligare. Handlarna och auktionshusen är skickliga.![]()
För priset är det självklart negativt. Inte som att någon bjuder högre bara för att något är i sämre skick och därmed mindre ömtåligt.Frågan är om slitaget är negativt eller positivt - köparen köper klockan pga P.N , det är kanske coolare med en klocka som han använde flitigt jämfört med en som bara låg i en byrålåda ?