niclashill
Silver
Herregud
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det viktigaste är inte att vinna, det viktigaste är att delta.Jag har precis lagt ett bud på 8 000 USD. Nu håller vi tummarna.
Visst var det en 250 GTO?38mil$, så bilen slår kockan![]()
Min gissning är att Rolex själva köpte tillbaka den.
Det var två budgivare per telefon som drog ifrån alla som var fysiskt närvarande.
Galna priser i varje fall.
Den tanken slog mej också, dels pga det Mr Bacs sa mot slutet av auktionen, nåt i stil med ”I know where this watch is going, it’s not comming up for sale again”.
4. Någon kines som vill vara värst?Finns väl egentligen bara tre kategorier av köpare här.
1. Rolex.
2. Någon i Saudifamiljen som vill vara värst.
3. Någon ryss som vill vara värst.
Fast, visst vore det kul om det var Mr Biver som shoppade loss? Han har ju sagt att han är ute efter unika klockor.
Pengarna finns där iaf. God för ~170 miljoner CHF.
5. Någon amerikan som vill vara värst?4. Någon kines som vill vara värst?
Sannolikt det med. Men bryr de sig om annat än sin egen historia?4. Någon kines som vill vara värst?
Jag tror det var Kamprad. "Nu har jag fått nog med det här snålandet, nu köper jag mig en klockjävel"Finns väl egentligen bara tre kategorier av köpare här.
1. Rolex.
2. Någon i Saudifamiljen som vill vara värst.
3. Någon ryss som vill vara värst.
Fast, visst vore det kul om det var Mr Biver som shoppade loss? Han har ju sagt att han är ute efter unika klockor.
Pengarna finns där iaf. God för ~170 miljoner CHF.
15.8MUSD gissar jag.
Det var väl ändå inte på Lot 8?Den tanken slog mej också, dels pga det Mr Bacs sa mot slutet av auktionen, nåt i stil med ”I know where this watch is going, it’s not comming up for sale again”. Eller så var det bara en taktik för att locka fram ett till bud...
Den vinnande budgivaren verkade iaf vara bestämd över att de sku ha klockan
Oj. Oväntat. Var står det att han bekräftar det? Om du syftar på att han skriver ”belongs to @rolex” så syftar det snarare på att rekordet för världens dyraste klocka tillhör dem och inte Patek längre.Det var Rolex, Philipp Stahl bekräftade det. Stämmer bra med Aurels kommentar.
Oj. Oväntat.
Nu kommer det PN re-editions.![]()
![]()
Nja, det skrevs i feeden att PS visste vem Nathalie talade med i telefon och att han då berättat att denne varit ombud för Rolex tidigare.Oj. Oväntat. Var står det att han bekräftar det? Om du syftar på att han skriver ”belongs to @rolex” så syftar det snarare på att rekordet för världens dyraste klocka tillhör dem och inte Patek längre.
Stämmer det mot förmodan så kommer det snart ett gäng trötta PN re-editions...![]()
![]()
Det är oavsett det dyraste armbandsuret sålt på auktion. Torde väl betyda än mer om det inte är Rolex själva som budat upp till rekordnivån? Men det är absolut ett prestigefyllt rekord. Speciellt som Rolex alltid varit den lille tvåan mot Patek i auktionsvärlden. Det är dock något som svängt de senaste åren men detta är ett viktigt steg för samlandet av vintagerollar.Om rolex själva köpte - extremt smart. Bara PR-värdet av att Bloomberg skriver "dyraste klockan" är ovärderligt. Sedan hajpen som följer... Jobbar själv med PR, detta är närmast porr för oss i branschen.