• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktionshus

eva

Breitling
Hej ny här och behöver hjälp från er erfarna. Jag funderar på att köpa klocka till min man, en begagnad Breitling. Jag har tittat lite på olika auktionshus, inte specifikt för klockor. Jag har även tittat på Barnbys som samlat flera olika auktionshus, även utländska, någon som vet något om dess och de auktionshus som finns hos dem? Eller har ni andra ställen ni rekommenderar?
 

timevoid

Cartier
2-Faktor
Hej
Själv bevakar jag :

Sefina pant
Kaplans auktioner
Kronofogden lösören.
Bukowskis
Sen har du auktioner i frihamnen Stockholm men inte hittat vart dom listar allt som lämnas in?

Jag har inte börjat gräva ute i Europa.
 

JohnDoe

Rolex
Jag nöjer mig med pantbanken.se och kaplans.se pant respektive klockauktioner. Skulle nog hålla mig till sverige när det gäller auktioner om man inte har superkoll. Sen finns chrono24.com med säljare över hela världen. Även här måste man ha stenkoll. Mycket fusk o trix därute. Många klockor med akut servicebehov etc. Har du funderat på modeller och budget så kan du nog få bra info här om du berättar vad du tänkt dig.
 
  • Like
Reactions: eva

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Hej ny här och behöver hjälp från er erfarna. Jag funderar på att köpa klocka till min man, en begagnad Breitling. Jag har tittat lite på olika auktionshus, inte specifikt för klockor. Jag har även tittat på Barnbys som samlat flera olika auktionshus, även utländska, någon som vet något om dess och de auktionshus som finns hos dem? Eller har ni andra ställen ni rekommenderar?
Är nog lättare att hitta en fin Breitling till vettigt pris på detta forum även om nu detta kanske inte var svar på frågan :)
 
  • Like
Reactions: eva

JohnDoe

Rolex
Personligen är navitimern en av mina favoriter.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3218/vara/1339847
IMG_2857.PNG
 
  • Like
Reactions: eva
Topp