• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auktionstipstråden - aktuella auktions- & annonstips

Donkii

Boushh
2-Faktor
En liknande tråd finns ju redan, under Vintage, men då alla inte är intresserade av de äldre klockorna tänkte jag att det vore trevligt med en liknande tråd här, fast för det mesta man stöter på, kan vara vintage men lika gärna någonting nytt.

Helt enkelt en tips tråd på objekt man stött på men som man inte kommer att bjuda på själv, finns alltid andra som gärna tar en bra deal när dem dyker upp :)

Behöver inte nödvändigtvis vara en auktion, annonser funkar lika bra!

Så upp med det ni hittar :)
 

Emil

Cartier
Bra initiativ till tråden!
kanske kan få lite hjälp själv här gällande köp av en breitling superocean 17045/a17345 ("Superocean Professional") alt. a17360
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
var inne på denna för några timmarsedan och höjde lite på ögonbrynen pga priset. men som oerfaren entusiast så kanske allt verkar reko? dock så skulle jag dessvärre valt den svarta tavlan som jag glömde skriva tidigare.

Tror inte du behöver vara orolig. Priset ligger rimligt och den är från Italien och där är det kris :) Seriös säljare som det ser ut.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Känns som att det är Shejker eller diktatorer som glider runt med sådana klockor.
Den där Rolexen var "to much".
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Omega Seamaster Professional 2264.50
Saknar box och papper och tyvärr länk, sitter ett PO rubber på den istället.
Prislappen förhandlat är 5900sek skickat och klart, går säkert att få ned någon krona till.

Finns säkert någon som sitter på en länk till dessa, då kan detta vara ett riktigt trevligt köp :)

http://forums.watchuseek.com/f29/fs...79857-post6466930.html?highlight=#post6466930
pobk.jpg
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
2k var inte alls ett särskilt jobbigt pris.. och nu känner jag direkt att jag skulle ha plockat den, damn!
 

babanker

Panerai

_jonte

Patek
Är det verkligen ursprungsboetten? Känns inte som att man kan polera den till formen på den som såldes. Är bezelen nerslipad?
(Frågar i ren brist på kunskap, inte för att ifrågasätta.)
Nja inte 100% säker såklart då det är olika referenser, men antog med hyfsat stor sannolikhet att boettformen ska vara samma.
Bilden i högre upplösning:
7-74.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
För den som är intresserad av Breitling Superocean Heritage 46 mm chrono; Campadre.com har just nu modellen till kraftigt reducerat pris; dessutom på mesh..
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
flyttar min rullande "Nick's picks" hit till diskussionsdelen istället, ligger tidigare i Vintage, men eftersom allt inte är vintage, och en del kanske missar inläggen där, så testar jag här istället:


Nick's picks:

Universal Geneve! ett av klockhistoriens allra förnämaste märken, särskilt på kronografsidan (om jag fick välja ett enda märke för resten av livet bleve det nog Universal)

Har väl aldrig riktigt hämtat sig till sin forna storhet efter quartz-krisen?

Här en jävligt snygg kronograf med Lemania-verk (samma som i moderna Speedy), från en period då UG inte gjorde egna kronografverk? bra bärbar storlek.

Ypperligt skick. Box o Papper!



http://www.ebay.com/itm/UNIVERSAL-G...954251272?pt=Wristwatches&hash=item2ec9ce8808
 
Topp