• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Auto till tanten köpråd, samt egenspan, (GS snowflake heltokigt??)

Aron72

Cartier
Kväll bröder!

Börjat leta en mellanklass automatare till frugan. Hon har fastnat för en armand nicolet historia med månfas, snygg rackare också . Max 12k på eBay. Själv kikat lite på en m02 bigdate men aldrig blivit ngt på bayen.

Slank in på klockmäster Hansson av en slump (Gbg) för att spana utbudet av swatch Group ur. Visst fanns annat numera inte (omega gone, var ju ett parker sedan sist jag var där).
Men tillbaka till ur för frugan, fann ngt lite iaf (32-36mm krav).

Oris Historia, fru gillar.


Relativt billig tissot, tyckte själv den var trevlig, inget märkvärdigt men lättplacerad i vardagen


Vad finnes mer? Kikat på en omega med nya verket min favorit men svårmotiverat i pris....


Fann förövrigt ngt till majsjälv, lika om en mer svårmotiverat...


Lite kärlek, ungefär som till sub, gmt, men annorlunda, japansk samuraj vs Swiss tradition.
Tokig om jag hugger en? Titan inte för alla men funkar, tavlan toapapper eller snowflake? Verket mm mm.
Seiko närmare 60k, hur dåligt val?

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    121.2 KB · Visningar: 79

JayJay

Rolex
SBGA011 (snowflaken) är en grym klocka och riktigt mkt pang för pengen. Dock risigt andrahandsvärde jämfört med mkt annat. Om du köper för att behålla och inte är i behov av andras avundsjuka blickar (för ingen utan intresse kommer förstå vad du bär) så tycker jag att det är ett av de attraktivaste valen i den prisklassen.
 

Aron72

Cartier
SBGA011 (snowflaken) är en grym klocka och riktigt mkt pang för pengen. Dock risigt andrahandsvärde jämfört med mkt annat. Om du köper för att behålla och inte är i behov av andras avundsjuka blickar (för ingen utan intresse kommer förstå vad du bär) så tycker jag att det är ett av de attraktivaste valen i den prisklassen.

Skiter rätt mkt i andra, blev sugen men för pengen tveksam, kollar lätt beg. Iaf kanske ett ur man kan ta med på en barrunda utan att bli rånad.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    121.7 KB · Visningar: 77

sjobbe

Cartier
Vill inte vara dryg eller så men jag förstår inte riktigt vad syftet med tråden blir när du skriver så otydligt.

Satsa på vad som flyger för dig, tycker däremot att diamanter är helt fel på Orisen.
 
Topp