• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Automat - Skakar du på armen?

Skakar du extra mycket på armen när du bär en automat?


  • Totala väljare
    71

Lithium

Cartier
Jag jobbar som mekanikkonstruktör och har ett relativt stillasittande jobb. Har kommit på mig själv med att jag sitter med klockarmen under hakan på jobbet. Det leder till att klockan hamnar fel på armen och för att åtgärda det så skakar jag ner klockan vilket såklart också leder till att den dras upp. Dessutom har jag märkt att jag har ett ticks att skaka på klockan när jag kör bil i låg hastighet. Undermedvetet känns det bra att skaka på armen och ibland gör jag det bara för att jag vet att då hålls klockan vid liv.

Hur gör du???
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag jobbar som mekanikkonstruktör och har ett relativt stillasittande jobb. Har kommit på mig själv med att jag sitter med klockarmen under hakan på jobbet. Det leder till att klockan hamnar fel på armen och för att åtgärda det så skakar jag ner klockan vilket såklart också leder till att den dras upp. Dessutom har jag märkt att jag har ett ticks att skaka på klockan när jag kör bil i låg hastighet. Undermedvetet känns det bra att skaka på armen och ibland gör jag det bara för att jag vet att då hålls klockan vid liv.

Hur gör du???
Tror du har länken för löst om klockan hamnar i fel position, testa att ta bort en länkbit eller flytta ett steg på spännet...
 

RBJSWE

Cartier
Länk som glider upp och ner är det näst värsta jag vet strax efter världssvält! Men jo, jag kan fundera lite på om mitt kontorsjobb är tillräckligt för klockan, så då kan jag ge den lite (medveten) träning.
 
Topp