• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Automatisk Beater upp till 25 000

Greven

Audemars
Tag Heuer Aquaracer. Borde kunna hitta en strax under 20K.

Skärmavbild 2015-12-21 kl. 22.06.10.png

Ref: WAK2110.BA0830
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Sinn gillar jag, tål mycket och inte farligt dyra. Tudor black bay är inte heller så dum, har själv använt min som beater i ett par år. Eller om du vill gå ner i pris så fungerar CWC också.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
7635545172_ee9abeb4e6_b.jpg


Borde du kunna få för preciiiis över 25k med lite ihärdig prutfärdighet.
NEEEEEJ!!!!!
Fan heller! Inte en satans jävla Omega Seamaster 300 med piss skeleterade visare. Jag spyr för fan varje jävla gång jag får se en nuförtiden!
HELVETE! Kan du inte hitta något annat som skriker nybliven mellanchef på ett litet till medelstort svenskt bolag som har kommit upp sig lite i livet och nu har råd med en FET klocka, mer än så?

för i helvetet...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Många bra förslag i tråden, jag hade absolut kollat Sinn U1 och U2, Tudor (både BB och Pelagos) och Omega Seamaster. Alla (utom möjligen U1) finns väl på bild ovan.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
NEEEEEJ!!!!!
Fan heller! Inte en satans jävla Omega Seamaster 300 med piss skeleterade visare. Jag spyr för fan varje jävla gång jag får se en nuförtiden!
HELVETE! Kan du inte hitta något annat som skriker nybliven mellanchef på ett litet till medelstort svenskt bolag som har kommit upp sig lite i livet och nu har råd med en FET klocka, mer än så?

för i helvetet...

Nu lugnar du ner dig! :cigar: Den där är ju skitfin ju! (även om det är mellanchefsklockan nr 1 ;))
 

Taxman

Rolex
2-Faktor

Även fast det var jag som postade förslaget så måste jag hålla med om att han faktiskt har rätt i att det är en mellanchefs/skatteåterbärings/student-klocka. Men den faller många i smaken och är prisvärd för det man får.

Jag tycker att det är en väldigt snygg klocka (även om jag kan sakna vågorna på urtavlan på den nyaste referensen) men visst finns det andra i samma prisklass som kanske är roligare.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Men vilken du än väljer så kör med Nato eller gummi om du ska ha den som riktig beater. Länk tar fort stryk och det syns tydligt på vanligt stål (eller så köper du något från Sinn i specialstål som verkligen tål mycket skit utan att bli repig) Men undvik vanlig länk i stål.

image.jpeg
 

Charles

Omega
2-Faktor
Blir Nato eller Gummiband, stål går bort tyvärr.
Har inte sett det snygga med stål än och blir goder kallt mot handen när man är ute för mycket.
 
Beater är lite vagt tycker jag. Skall klockan tåla 500 m dyk, kraftigt magnetism, skrivbordsjobbande, bara vara stryktålig eller vara billig?

Min "beater" ser ut så här:
image.jpeg

Men då matchar jag ofta titanklockan med glasögonbågar och manschettknappar i samma material.
Klockan dock stryktålig,om än känslig för repor.

God Jul
 

Guden

Cartier
Jag röstar som många andra här, på Tudor Black Bay.
Den röda sticker väl ut en aning mer än den blå som jag tycker är mer elegant och diskret fastän det är en gedigen beater.
Om du kan hitta en bra beggad i svart till det priset hade det varit mitt förstahandsval.

Tudor-Black-Bay-Blue-1.jpg
Tudor-Black-Bay-Black-Wrist.jpg


Bilderna stulna från nätet.
 
Topp