• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Automatisk dressig med siffror - runt 5000kr - förslag?

Zeus

Basic
Skriv gärna om ni har några förslag på ovan :) är tänkt att vara en present och jag vet mottagarens preferenser.

Viktigt att den är väldigt enkel med endast datum (om ens det) utöver sifferurtavlan.

Önskemål är även stål-länk.

Senast ändrad:
För de pengarna är mitt råd Seiko Sarb033.

Riktigt prisvärd!

Opps såg nu att det skulle vara siffror...

T ex Orient RA-AC0003S00C (är ju dock en bit under 5000), Tissot Le Locle

Senast ändrad:
Stort tack för alla svar, lite synd bara då jag även glömde specificera att stål-länk är ett önskemål - såg att de flesta här är på läder eller liknande.

Verkar vara svårt att pricka exakt de önskemål som mottagaren har - om man inte går upp en prisklass så att säga (~10tkr+)

Stort tack för alla svar, lite synd bara då jag även glömde specificera att stål-länk är ett önskemål - såg att de flesta här är på läder eller liknande.

Verkar vara svårt att pricka exakt de önskemål som mottagaren har - om man inte går upp en prisklass så att säga (~10tkr+)
Finns en Le Locle med länk, T006.407.11.052.00 fast den kanske har andra delar som inte stämmer in på önskemålen?

Först när jag läste kravlistan tänkte jag "Det borde ju finnas hur många alternativ som helst", men så lätt var det inte att pricka in alla krav hehe.
Kravet på siffror i kombination med stållänk är lite knivig.

Ett par förslag är:
Tissot Powermatic 80
Seiko Presage SPB063J1 eller SPB065J1
Hamilton Khaki Fielld H70455133

https://www.tissotwatches.com/en-en/shop/tissot-le-locle-powermatic-80-3.html
upload_2020-4-30_12-45-29.png

Dressig flygare. Komplettera med valfri geckota länk. T.ex deras Warrington jubilee
https://www.watchgecko.com/geckota-k-01a-40mm-pilots-watch-handmade-strap
https://www.watchgecko.com/curved-end-pieces-for-solid-warrington-by-geckota
upload_2020-4-30_12-48-23.png

h70455133.png

Hade kört på den där. Nu är ju klockor med siffror och på stål inte så dressiga i sig men den verkar fylla kraven. Landar på ganska exakt 5 kakor från Tyskland då.

Longines Conquest quartz ryms kanske i budgeten? Automatverk blir några tusenlappar till.
IMG_1581.JPG

Tillbaka
Topp