• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

autosol gjorde jobbet

plattfot

Rolex
Tvättade radhustraktorn (cx70) efter månader av salt/sand och snö förra helgen.
Kvar på golvet i garaget har sedan dess lådan med bilvårdsprodukter stått.

Idag fick mina radhusklockor (sub/speedy) en vårstädning i form av polerat glas. Har aldrig testat autosol utan har tidigare kört Polywatch/displayex och ofta retat mig på hur lite kräm det är i tuberna och snabbt tar slut.

Lite meckigare än med polywatch då krämen lämnar kvar en kritaktig, vit pasta som gärna hittar ner i skymslen och vrår. Maskar därför med tape.
BB6A6C1F-173C-4316-8A9A-6EEA4B52D86A-5936-000004C74DA7CCFB_zps78d7d7b2.jpg


B1711CE0-5BA4-4F8E-AD1E-CB9AEE809CA3-5936-000004C76063CA4E_zps306154ba.jpg


Repfria plastkupor på mina parhästar från 1966
467BBFC2-81C0-45C1-B8EB-0CFE8F9F0CB6-5936-000004C771F19023_zpsa7fde89a.jpg

Ber i förväg om ursäkt för min håriga lem :D

Resultatet blev helt ok och tuben med Autosol kommer räcka en livstid.

Edit: är det bara på min dator bilderna är beskurna? Har inte upplevt detta fenomen tidigare.
 

joh.jonsson

Panerai
Iskallt med autosol, rätt grovkornigt =) men resultatet vart ju bra! uppe i vänstra hörnet på den "uppklickade" bilden så finns det + & -
 

plattfot

Rolex
joh.jonsson skrev:
Iskallt med autosol, rätt grovkornigt =) men resultatet vart ju bra! uppe i vänstra hörnet på den "uppklickade" bilden så finns det + & -

Jag vet att många andra kör med Autosol, men har aldrig testat själv då jag som du varit tveksam till de grova kornen.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Re: Sv: autosol gjorde jobbet

_jonte skrev:
Polerar autosol mineralglas?

Jag vet inte om det tar bort repor direkt.
Jag har kört med diamantpasta nu som jag blev tipsad om här på forumet.

Har kört med dremel och det krävs en hel del värme och slipande för att det ska hända någonting alls, så att gnugga för hand med autosol tror jag inte ger något alls, kanske lite blankare yta dock :)
 

_jonte

Patek
Re: Sv: autosol gjorde jobbet

CaptainOats skrev:
_jonte skrev:
Polerar autosol mineralglas?

Jag vet inte om det tar bort repor direkt.
Jag har kört med diamantpasta nu som jag blev tipsad om här på forumet.

Har kört med dremel och det krävs en hel del värme och slipande för att det ska hända någonting alls, så att gnugga för hand med autosol tror jag inte ger något alls, kanske lite blankare yta dock :)
Å fan, hur blev resultatet? Höll sig glaset plant efter eller ser man att nån vart där och polerat?
 
Topp