• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avdelningen coola kommentarer.

Ministern

Founder
2-Faktor
Träffade just en kollega från mitt gamla jobb. Han kör 1803 DD. Han hade träffat en av förvaltarna på bolaget som bär en 14060. Killen hade pekat på DD:n och garvat. Min kollega svarade: När du är över 40 och man kan du bära upp den, du kan inte det..

Så snoppar man av en junis.,"
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Träffade just en kollega från mitt gamla jobb. Han kör 1803 DD. Han hade träffat en av förvaltarna på bolaget som bär en 14060. Killen hade pekat på DD:n och garvat. Min kollega svarade: När du är över 40 och man kan du bära upp den, du kan inte det..

Så snoppar man av en junis.,"

Med risk att trampa mååånga på tårna så måste jag säga att en relativt ny Submariner är ett något fantasilöst val som säkert många gör för att dom vill ha en Rolex, men inte kan så mycket om de olika modellerna. :nailbiting:
 

Josef B

Bestraffaren
Träffade just en kollega från mitt gamla jobb. Han kör 1803 DD. Han hade träffat en av förvaltarna på bolaget som bär en 14060. Killen hade pekat på DD:n och garvat. Min kollega svarade: När du är över 40 och man kan du bära upp den, du kan inte det..

Så snoppar man av en junis.,"
Varför hade han skrattat åt DDn?
 
Scen:
Jag har besök av en bekants barnbarn. Mina väggar är fulla av klockor, som han går runt och tittar på. Ingen stor sak. Avbrott för fika. Han återkommer.
Barnet: "Ska du inte slänga några klockor?"
Jag: "Varför då? Menar du att de är för många?"
Barnet: "Ja!"

Suck - - -
 
Senast ändrad:

Erik1

Patek
2-Faktor
Det här skämtet gick över mitt huvud.. Bilder? Surfar på luren

Eller har jag fattat rätt att en yngre med en sub dissade någon som var äldre med en DD?
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Hade jag valt mellan min 14060 och en 1803 på länk hade valet varit självklart.
Guld alla dagar, bra sagt av din kollega, vilken nOOb!
 
Topp