• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avdelningen knäppa svar på annons!

Jag har satt ut en annons på blocket, och det tog inte lång tid innan första mailet dimper ned.

"Hej, jag tänkte bara berätta att jag har en klocka i mobilen.

Tråkigt att du har betalat så där mycket för klockorna, hoppas du har
lärt dig läxan.

Jag gissar att mitt svar är det enda du kommer att få under
annonsperioden, plus eventuellt svar av några skojare.

Mvh, Mobilen."
 
Vilket stolpskott, vad är det för klocka du lagt ut?

Det är samma annons som här på KS, så det är verkligen inga dyrbarheter heller.
Ena stunden blir man less och förbannad, och andra stunden undrar jag bara vad det är för typ av människor som orkar komponera ett dylikt mail?
Jag skulle skämmas ögonen ur mig själv om jag gjorde något liknande. :-s
 

Målarn

The Steak
Tråkigt att du har betalat så där mycket för klockorna, hoppas du har
lärt dig läxan.

hahah vilken jävla Idiot :D
 

leicaphile

Panerai
Ja, det var ju inte så att man inte kunde köpa en Casio för en hundring innan mobiltelefoner blev populära, så man undrar hur länge han hållt på. :D

Hej, tänkte bara berätta att jag har en plastkvartsare på armen...
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Blocket är ett helvete. Fick bytesförslag mot ljudsystem och diamantringar som var prissatta under hälften av vad jag ville ha för min klocka, den enda gången jag annonserat där. Man blir mörkrädd.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Blocket är värdelöst för det mesta. Jag sålde dock en dyr klocka där (TT DJ) och fick en vän på köpet så det var väl undantaget.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Klockor och Blocket är en dålig kombo.

Har nog aldrig fått så mycket mail med så många knäppa frågor och bytesförslag som när jag försökt sälja klockor där.
 

naggge

Panerai
Har faktiskt träffat på några riktigt trevliga människor vid både köp och försäljning på blocket. Sen har jag visserligen också fått bytesförslag på knivar tre olika gånger.
Nu när jag krängde en cykel där fick jag faktiskt bytesförslag på en klocka - dock överprissatt som tusan.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
När jag sålde min bil fick man ju en del förslag...
Den som stod ut mest var samtalet från en man med utländsk härkomst som gav mig en "bra deal" där han erbjöd 25k för bilen som låg ute för 65k... Enligt honom var det en "bra deal för oss båda, kompis".
Tackade vänligt genom att lägga på...
 
V

Viggen

Guest
Babianarslen finner man överallt! :banghead:

"Hej, jag tänkte bara berätta att jag har en klocka i mobilen.

Tråkigt att du har betalat så där mycket för klockorna, hoppas du har
lärt dig läxan.

Jag gissar att mitt svar är det enda du kommer att få under
annonsperioden, plus eventuellt svar av några skojare.

Mvh, Mobilen."
 

Isodor

Audemars
När jag yngre skulle jag kränga av min gamla fjällräven vinterjacka för typ 1k på blocket, första annonsen jag la in.

Ringde någon mega-turre och frågade om jag vill byta mot en skinnpaj med HA broderat på ryggen :cool:
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
När jag yngre skulle jag kränga av min gamla fjällräven vinterjacka för typ 1k på blocket, första annonsen jag la in.

Ringde någon mega-turre och frågade om jag vill byta mot en skinnpaj med HA broderat på ryggen :cool:
Kan du inte ta ett foto när du har på dig HA skinnpajen vill se om den är snygg:)
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Fördelen och nackdelen med blocket är ju att det är välbesökt, mao massa ufo'n lika väl som seriösa intressenter.

Jag har sålt massa klockor på blocket, men fått betydligt fler lustiga bud/bytesförslag, det är bara att vifta bort.

Skriv i annonsen att lustiga bytesförslag ignoreras, så behöver man inte bry sig.
 
Topp