• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avi-8 ? Någon som känner till det märket?

James71

Breitling
Godmorgon alla klockvänner!
Ny medlem här som botaniserar i de olika diskussionerna som finns. Vill också bidra med en egen tråd och fundering.

Är det någon som har koll på klockmärket Avi-8? Eller någon kunnig som kan slänga ett getöga på deras hemsida och läsa lite.
Jag sprang på deras klockor på instagram och tycker de är snygga. De har dessutom ett väldigt överkomligt pris. Kanske lite föör överkomlig och att då kvalitén blir därefter.
Av bilderna att döma så ser det gediget ut. Urverk och liknande har jag dålig koll på.

Tacksam för hjälp. Jag vill ju inte köpa grisen i säcken.

/James 71
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
En del småballa modeller. Inget jag nog skulle köpt men ändå, en del småballt som sagt.
 

Virrevet

Omega
En kursare som köpte en i våras. Han är nöjd och tycker den är skitball. Sen är han inte direkt intresserad av klockor utan ville bara ha nått "ballt". Klämde lite på den och kvallen va väl som förväntad, dvs sådär.
 
Beror väl på vad du gillar, men de som brukar rekommenderas som bra insteg är väl Seiko, Certina och liknande. Tips är väl att leta efter ett märke som har funnits och varit etablerade ett par år, istället för att hoppa på random kickstarter projekt. Är du ute efter att vara unik skulle jag närmast kolla på vintage
 

JohnDoe

Rolex
På aliexpress finns ju hundratusentals klockor i alla färger, former och storlekar av liknande kvalitet. Kickstarter har runt 1500-2000 aktiva "nya klockor" trådar. Vågar inte ens gissa på hur många som försöker göra en DW. Prisnivån är oftast inte så hög så det går ju att köpa som "smågodis". Köp vad du vill men det är inget som har något som helst andrahandsvärde eller något som väcker ett större intresse hos entusiaster. Personligen tycker jag det är kul att du gillar själva konceptet armbandsur i dagens "jag har ju en mobil för att kolla tiden". Välkommen hit och kolla runt. Finns massa bra trådar om "första klockan". Alla behöver ju inte köpa en guldrolle direkt för att bli nöjda. I "kobra kai" finns massa coola seiko tips. Gillar du vintage så är ju det givet vart du ska kolla. För inspiration så kolla diskussion med "vad gör du och din klocka" tråden osv
 

James71

Breitling
Tack för tips och svar. Jag blev nyfiken på märket bara. Tyckte de hade snygg design. Undrade bara om nån hade sett märket och visste nåt om det. Vissa märken har ju en historia i att ha startat om eller liknande, så det var en stilla undran om nån visste nåt.
Vintage har jag en del koll på. Gillar mest såna klockor egentligen. Drog upp en gammal sådan igår och den tickade fint fortfarande idag. Har ärvt en portfölj med klockor av äldre modell av min morfar. De är ögonstenar som jag tar fram titt som tätt.
Jag gillar nog alla klockor egentligen. Men kan ha svårt för stora schabrak. Men som sagt smaken är delad. Och alla klockor har en story bakom sig.
 
Topp