• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avvikande(?) köpbeteende och nytillskott

JaTack

Rolex
2-Faktor
Grattis, du har en hel del fina klockor. Jag har haft liknande tankar på om det är värt det eller inte, lätt att man köper ett komplement som inte är vad man egentligen vill ha istället. Kul att du i alla fall kommit till skott med dina köp :)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag känner igen mig i dina våndor, gick genom samma skeden när jag letade 16570 fast utan reboundklockor :)

Stort grattis till den bästa 16570! Om jag skaffar en igen så ska det vara M-serie eller senare.
 

Dr Stein

Cartier
Kul att läsa! Det är inte lätt att komma till skott och köpa sin första exklusiva klocka, men vad kul det är när man väl har kommit igång med klockintresset! :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Vilket trevligt inlägg! Tror att en del kan känna igen sig i beteendet. Är allt lite lättare att fortsätta spendera, när man har farten uppe. Du har fått till en härlig mix, tycker jag!

Berätta f ö gärna lite mer om de meriterande äventyren, som du nämner.

Enjoy!
Mvh A
 
Vilket trevligt inlägg! Tror att en del kan känna igen sig i beteendet. Är allt lite lättare att fortsätta spendera, när man har farten uppe. Du har fått till en härlig mix, tycker jag!

Berätta f ö gärna lite mer om de meriterande äventyren, som du nämner.

Enjoy!
Mvh A

Tack!

Under kategorin äventyrare så har jag bestigit Kebnekaise =)

Skämt åsido så är det väl inga extrema saker som jag gjort, men studietiden spenderades i stort på någon bergssida antingen med en bräda på fötterna eller med en sele runt midjan hängandes i egna säkringar man inte litade på. Vardagen gick i stor sett ut på att vara så effektiv som möjligt i skolan för att maximera fritiden utanför campus. Spenderade ett halvår i Brittish Columbia med offpiståkning och en sommar i Henningsvaer Lofoten för klättring utöver de vardagsutflykter man pressade in.

Utöver de längre uppehällena så var "bestiga" Toulpagiorni vintertid och rappellera ner i grytan för att åka rännan ut i dalen var en magisk upplevelse jag gärna gör igen.
Offpiståkning i Ryssland en vecka och de historier som skapades i samverkan med deras nationaldryck går nog att klassas till äventyr även det =)

Det finns väldigt mycket som jag fortfarande skulle vilja göra, dock finns det tyvärr inte lika mycket tid som då för att ta sig iväg. Plugget var ju inte obligatorisk närvaro vilket jobbet är.

/Viktor
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tack!

Under kategorin äventyrare så har jag bestigit Kebnekaise =)

Skämt åsido så är det väl inga extrema saker som jag gjort, men studietiden spenderades i stort på någon bergssida antingen med en bräda på fötterna eller med en sele runt midjan hängandes i egna säkringar man inte litade på. Vardagen gick i stor sett ut på att vara så effektiv som möjligt i skolan för att maximera fritiden utanför campus. Spenderade ett halvår i Brittish Columbia med offpiståkning och en sommar i Henningsvaer Lofoten för klättring utöver de vardagsutflykter man pressade in.

Utöver de längre uppehällena så var "bestiga" Toulpagiorni vintertid och rappellera ner i grytan för att åka rännan ut i dalen var en magisk upplevelse jag gärna gör igen.
Offpiståkning i Ryssland en vecka och de historier som skapades i samverkan med deras nationaldryck går nog att klassas till äventyr även det =)

Det finns väldigt mycket som jag fortfarande skulle vilja göra, dock finns det tyvärr inte lika mycket tid som då för att ta sig iväg. Plugget var ju inte obligatorisk närvaro vilket jobbet är.

/Viktor
Då är ju Explorern perfekt för dig!
A
 
Trevlig story och riktigt fin samling, den kan du vara nöjd över!

Vilken klocka blir här näst? Speedy?


Den finns i tankarna, vem vill inte ha en 2998 eller en Ed White? Eller en Universal Geneve Tri-Compax. vintage Heuer eller en AP?
Som du ser så är inte bilden klar, ska försöka låta det bero lite och se var jag landar. :cool:
 

cab

Audemars
2-Faktor
Hade missat den här tråden helt, måste varit pga samester när man inte var inloggad på KS 8 timmar om dagen =)

Grattis till nya klockan och tack för trevlig läsning.
 
Topp