• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ayo & Teo - Rolex - Låten, dansen och fenomenet

Kugghjul

Panerai
När jag söker på ordet Rolex på youtube numera så fylls hela första sidan av ett nytt fenomen. Enbart en video verkar handla specifikt om klockor i sig.

Nästan alla andra videofilmer jag får mig presenterade är relaterade till Ayo & Teo låt Rolex. Låten handlar om hur de vill ha en isad Rolex så de kan bli en snöman, ungefär, lika kalla som en snöman i alla fall. Till låten verkar det också finnas någon sorts dans, där man skakar och rycker på handlederna, kanske något för klocknsackare (som vägrar winder?).

Förutom Ayo och Teo saker får jag en massa träffar där Rolex verkar vara ett smeknamn på "snyggaste sporthändelserna en viss person presterat", tex Ronaldo. Får ni andra också er första söksida på tuben fylld med detta? Jag hade annars antagit att youtube via min "personliga filterbubbla" skapad av Tim Mosso och Archie Luxury tittande skulle träffa lite mer rätt?

Intervju
http://www.billboard.com/articles/n...-teo-hot-100-rolex-watches-masks-social-media

videon
originalvideon
dansen
lyrics
 
Senast ändrad:

Salesmayne

Panerai
Grime-gata, ofta relativt simpla texter som framförs med aggression/intensitet, en hel del upprepning a la military style ( precis som trap)
 
Topp