• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bältes spänne

Maer

Cartier
Någon som kan tipsa om ett schysst bältes spänne likt Hermes där man kan ta bort själva spännet och sätta det på olika bälten. Då jag håller på med läder slöjd skulle det vara grymt att ha lite olika färger på bälten och ha ett spänne som kan bara sätter på det man vill använda sig av. Eller är det endast Hermes som har dessa typer av spännen?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Någon som kan tipsa om ett schysst bältes spänne likt Hermes där man kan ta bort själva spännet och sätta det på olika bälten. Då jag håller på med läder slöjd skulle det vara grymt att ha lite olika färger på bälten och ha ett spänne som kan bara sätter på det man vill använda sig av. Eller är det endast Hermes som har dessa typer av spännen?

Cartier kör liknande modeller men i mitt tycke lite stilrenare :) finns bland annat Santos och tank i bältesform
 

Maer

Cartier
Skulle väl egentligen vilja ha ett lite billigare alternativ än Hermes eller Cartier. Behöver inte vara något speciellt märke eller så bara det ser bra ut. :)
 

Maer

Cartier
Den jag gillade bäst kostade ca 800. Överväger faktist det. Känner du till märket bra? Är det kvalitets grejer dom gör?
 

Blyfot

Cartier
Den jag gillade bäst kostade ca 800. Överväger faktist det. Känner du till märket bra? Är det kvalitets grejer dom gör?
Personligen har jag ingen erfarenhet av dem, men skulle tippa på att de motsvarar Hermes kvalitet gällande spänne. Har bara läst positiva recensioner och bältena ger överlag ett väldigt bra intryck. Bör vara mässing i grunden och palladium plätering ovanpå.
 

Maer

Cartier
Gillar inte dom med overbranding. Vill ha nå mer plaint som denna.
JH8.jpg
 
Topp