• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bär du din PANERAI på höger el vänster hand?

Pannan på höger el vänster?


  • Totala väljare
    75

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Bara en liten fundering som dök upp, högerpanna eller vänsterpanna, styrd av vana, modell eller storlek? Eller av historiska traditionella koder, eller rent av politisk tillhörighet?
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Högerhänt och har alltid burit på vänster. Men idag ska jag prova att köra högerhanden.

Med tanke på hur många vanor man har som är anpassade efter att bära klockan på vänster (hur man håller armen när man går bredvid väggar & dörrar för att undvika dings, skakar till handleden för att få klockan att hamna rätt och även låta rotorn snurra) kan jag tänka mig att det blir ovant.
 

Birkhel

Rolex
2-Faktor
Vänster. Är högerhänt.
2AE8A7C1-9783-4295-AFDE-97583042EFB1.jpeg
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Högerhänt och har alltid burit på vänster. Men idag ska jag prova att köra högerhanden.

Med tanke på hur många vanor man har som är anpassade efter att bära klockan på vänster (hur man håller armen när man går bredvid väggar & dörrar för att undvika dings, skakar till handleden för att få klockan att hamna rätt och även låta rotorn snurra) kan jag tänka mig att det blir ovant.
Brukar tvinga mig att köra höger ibland men känns riktigt avigt, behövs nog en lite längre period om det ska kännas ok.
 

mhgard

Panerai
2-Faktor
Har alltid klockan på vänster. Testade höger nu, men kunde knappt stänga spännet med vänster hand 😅 Kändes riktigt obekvämt och fick ont i handleden och armbågen direkt, så vänstern är nog mer van med pannatyngden 🙂
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har min klocka mer på vänster arm än vänster hand :) Störs aldrig av kronskyddet. Men när jag någon gång per år kör dubbelpipigt så sitter klockan mer på handleden på högern (har ingen destro men det hade nog varit jobbigt) och därmed är behovet av ett mjukt och tjockt band stort.
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Kristus i London vad ovant det har varit med högerarms-experimentet.
Genast känns det extremt otympligt med klocka 😳
MEN jag måste ändå säga att kronskyddet absolut inte var så ombekvämt som jag hade förberett mig på.
 

Acke31

Omega
Högerhänt, bär på vänster. Har provat ha min 422 på högersida nu och rent spontant ser det ut som att någon annan bär klockan och ser direkt finare ut 😂 men känslan är ovant och som tidigare nämnts så är det mer vanligt att man slår i klockan pga ovana😄
 

Fluffy67

Rolex
2-Faktor
Bär den på min vänster som är 18cm och min höger ca 19cm..
Alla band sitter jättekonstigt på min högra arm..
 
Topp