• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bära klocka på gymmet?

ZQT

The Banker
2-Faktor
God morgon KS!

Jag är fullt medveten om att vi har diskuterat detta innan, men det var ett tag sen och med lite nya medlemmar är det kul att diskutera igen!

Hur gör ni? Bär ni klockan på gymmet? Varför/varför inte?

Många kanske inte har något val, man drar direkt från eller till jobbet och vill inte lägga klockan i skåpet. Och att vara klocklös en dag, det behöver jag nog inte ens motivera.

1-2 min vila mellan set beroende på muskelgrupp, ingen synlig klocka från stora delar av gymmet. Har faktiskt aldrig reflekterat över att det skulle kunna tolkas som "show off", det är bara en klocka och jag tvivlar på att någon på gymmet (mest kids) ser skillnad på en Rolex och något för 500 SEK
Dessutom är det ett obemannat gym och de "säkerhetsskåp" som finns att lägga värdesaker går att bryta upp utan hjälp från verktyg. Alternativet antar jag skulle vara att slänga ner den i fickan men det tycker jag vore konstigt då armen är skapt för att bära upp ett ur!
Jag håller med dig, den är bara ivägen.. skulle själv aldrig bära klocka på gymmet!
Dock så har jag en bekant som har sin Sub på sig dygnet runt, året runt.. han är för övrigt inte ett dugg intreserad av klockor utan fick den av sin pappa i present för massa år sen. Han har inte på sig den på gymmet för att visa någon att han har "en fin klocka" så jag menar.. det kanske inte behöver vara "show off"
Vi tränar kanske på olika sätt men jag har faktiskt aldrig upplevt att den varit i vägen!

Ja kanske, förstår det där med tidsaspekten dock, även om jag sällan är så noga utan kör oftast bara så snabbt som möjligt när jag pustat lite. Sen har vi faktiskt klockor på väggarna om jag skulle använda mig av dom, men förstår ditt resonemang! :)
 

steevel

Breitling
Hur gör ni? Bär ni klockan på gymmet? Varför/varför inte?
Kul att jag fick vara med och inspirera till en ny tråd :)

För mig personligen, iallafall på det gym jag tränar på för tillfället, skulle det kännas olustigt att lämna klockan i värdeskåpet då jag oftast tränar när det är obemannat. Och att välja mellan att stoppa klockan i fickan och att ha den runt armen anser jag inte är ett val :)

My 2 cents
 

Ninen79

Audemars
Efter ett pass med min gamla sub LV så gick klockan med +30sek. Numera stannar klockan hemma när jag går till gymmet.
 

POO

Panerai
Det händer att jag har klocka på gymmet g-shock eller puls men tycker den mest är i vägen speciellt när man är ute med de stora pojkarna bland de fria vikterna därför brukar den åka av.
För de som inte vill låsa in den i skåpet så ha den där ni har plånboken.
Annars finns det fina flaskor med utrymme i botten för pulver men funkar fint för nycklar så en klocka borde gå utmärkt.
 

Hardy

Thug
Nää! Inget runt handleden på gymmet!

Precis som för Federer så kan klockan göra att handleden inte får jobba fritt :D
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Skulle aldrig bära någon av mina klockor jag bryr mig om, om det finns risk för skav.

Motion eller de flesta maskiner stör ju klockan inte och riskerar inte ta stryk, så då är det väll ok.
 

JayJay

Rolex
Har alltid klocka på gymmet. Oftast en digital Casio eller Polar pulsklocka. Hur ska man annars ha koll på tiden mellan seten? Väggklocka är inget alternativ. Ibland har jag glömt digitalarna hemma och då får det som satt på armen när jag kom till gymmet stanna kvar.
 

_jonte

Patek
Är klockan vattentät så är det bara att slänga över ett svettband så är man safe. Men normalt har jag inte klocka på.
 

Barda

Cartier
Klockan får stanna i lådan på jobbet när man går till gymmet. Om det inte vankas skidåkning, cykling eller löpning. Då åker pulsklockan på...
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ska jag hemifrån till gymmet och sedan tillbaka igen så får klocka stanna hemma men som TS skriver så hamnar man ibland på gymmet efter skola/jobb och då är klockan på armen!
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ett tag sedan gymning nu. Men solklart klocka på.
Har man en sub är den väl gjord för lite tuffare tag?
Däremot vet jag inte riktigt hur man får länken ren efter att ha svettats in den? Gäller givetvis även andra tillfällen;) vad är eg god skötsel av länk?
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Är det en sportklocka så stannar den på. För att hålla koll på tiden och känna mig lugn för stöldrisken.
 

Thomas77

Omega
Jag har hört att mekaniska verk inte alltid gillar fysisk aktivitet som löpning, golfspelande och dylikt? Någon som har koll på hur det ligger till? Jag gymmar förvisso inte men springer istället, då bär jag en Nike Gpsklocka. Kanske skulle springa Lidingöloppet med min Rolex :)
 

Jonathan

Omega
Jag kör min milauss på gymet - nästan mer risk för repor när man sitter vid skrivbordet och släpar länken mot bordet.
 

UNO

Panerai
G-shock eller Breitling Colt Chronograf Quartz.
Att vara utan klocka känns mer naket än att vara utan kläder.
G-shock erbjuder ett djupt träsk att vada i, just i denna stund sitter det en 55 mm supertålig på handleden.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nu var det länge sedan jag betalade för att lyfta tunga metallbitar men då jag gjorde det satt klockan alltid kvar. Om man brukar få skadliga stötar på klockan tränar man på fel sätt - handlederna ska inte vara mellan vikterna...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har hört att mekaniska verk inte alltid gillar fysisk aktivitet som löpning, golfspelande och dylikt? Någon som har koll på hur det ligger till? Jag gymmar förvisso inte men springer istället, då bär jag en Nike Gpsklocka. Kanske skulle springa Lidingöloppet med min Rolex :)

Kör alltid Rolex på löpturen!
 
Topp