• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bära klockan

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ni resonerar galet! Ta av er dykarna och spänn på det tunna dressuret så förstår ni grejen med att ha det på undersidan av handleden. Det är långt ifrån idotiskt, faktiskt riktigt bekvämt.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Aurum skrev:
Ni resonerar galet! Ta av er dykarna och spänn på det tunna dressuret så förstår ni grejen med att ha det på undersidan av handleden. Det är långt ifrån idotiskt, faktiskt riktigt bekvämt.

Men fult och bara onödigt knepigt. Ibland är det ju trevligt att bara göra som alla andra, när alla andra har rätt.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
easy rider skrev:
Aurum skrev:
Ni resonerar galet! Ta av er dykarna och spänn på det tunna dressuret så förstår ni grejen med att ha det på undersidan av handleden. Det är långt ifrån idotiskt, faktiskt riktigt bekvämt.

Men fult och bara onödigt knepigt. Ibland är det ju trevligt att bara göra som alla andra, när alla andra har rätt.
Är det knepigt? För mig är det lättare att vrida handleden och visa undersidan än ovansidan. Fult? Ja det är personlig stil. Tycker dock det är intressant hur alla förkastar idéen utan att ha funderat eller testat.
 

Aron

Omega
Jag har den alltid på ovansidan. Men som jag avslöjade nån annan gång så händer det att jag låter den snurra runt och hamna på undersidan. Om jag har en lite tyngre klocka på så kan det ibland kännas lite... Jaa vad ska man kalla det?? Tungt kanske, och då kan man låta den vara på undersidan en liten stund. Detta sker ju naturligtvis bara när jag är tämligen säker på att ingen ser mig. Tex när man sitter i bilen eller framför tv:n hemma.
Dt är förvånansvärt bekvämt faktiskt. Men kan tänka mig att det är ganska opraktiskt om man ska göra nånting. Jag har oftast klockan ganska löst sittande så et går på bråkdelen av en sekund att vända den rätt om man är på väg att bli avslöjad med sitt konstiga beteende.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jag har ibland haft den på undersidan, det var dock innan jag blev intresserad av klockor och det var främst för att en bekant till familjen bar den så. Tyckte det var lite ballt.
Skillnaden i tid det tar för att vinkla armen och se tiden på ovansidan kontra undersidan borde ju dessutom vara försumbar.
Att bära en kostymklocka på undersidan ska jag inte uttala mig om, men om
man har klockan som en accessoar och inte bara som tidgivare så faller ju syftet lite med att gömma den på undersidan.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
easy rider skrev:
Jag har ibland haft den på undersidan, det var dock innan jag blev intresserad av klockor och det var främst för att en bekant till familjen bar den så. Tyckte det var lite ballt.
Skillnaden i tid det tar för att vinkla armen och se tiden på ovansidan kontra undersidan borde ju dessutom vara försumbar.
Att bära en kostymklocka på undersidan ska jag inte uttala mig om, men om
man har klockan som en accessoar och inte bara som tidgivare så faller ju syftet lite med att gömma den på undersidan.
Nja, jag tycker det är en naturligare rörelse att vrida handleden åt det hållet, men det är kanske bara jag. sedan blir inte uret osynligt bara för att det sitter på undersidan av handleden.

Men detta är egentligen inget att argumentera om, reagerade bara på att alla var så negativa. Jag bär nästan aldrig mina ur på undersidan av handleden men förstår nyttan och charmen.
 

Dr.Sometime

Breitling
Visste inte det var en åldersgrej jag har då inte sett gubbar bära klockan på undersidan.är det inte bekvämare enklare se tiden då man slipper vrida armen plus att man skyddar klockan bättre tycker jag i alla fall.förvånande att så få ser fördelen kanske en gubbgrej :D kan ju kanske bli något rebelliskt på KS då nästan alla går med the flow :lol: men man är ju gubbe så då är det väl OK hopas jag :D :D :D
 
Här är det 100% ovansidan som gäller!

Att ha den på undersidan skulle vara väldigt opraktiskt för mig som kör rullstol; då skulle den - hemska tanke! - nog skrapa emot hjulsidorna mest hela tiden.

Jag minns dock att när jag gick på dagis hade jag en fröken som bar klockan på undersidan. Det är det som är anledningen till att jag fortfarande minns henne. Jag reagerade på det redan då och frågade till och med:
- Varför har du klockan upp-och-ned?
Om jag minns rätt hade hennes svar någonting att göra med att hon tyckte det var skönare så. Jag tyckte det var konstigt eftersom klockan i mina ögon såg stor ut; hon måste ha haft ett ovanligt stort damur - eller så var det ett herrur.
 
Senast ändrad:

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Har alla på ovansidan utom mina gamla Longines som brukar snurra runt på undersidan.
Jag håller med Aurum att det är lättare att vrida handleden och visa undersidan,
men nackdelen är att man lättare slår i glaset när man sitter vid skrivbordet.
 
Topp