• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa AD att gå till.

Bexa

Omega
Hallihallå KS. Har länge grubblat och funderat på vad för typ av klocka som ska bli den första "riktiga" klockan.
Det känns nu som jag har kommit till insikt att de blir en Omega som jag alltid har drömt om sedan man var 10.

Känner väl det rycket i panrichen av Omega 3573.50.00

jag funderar nu på var jag bör gå för att inhandla denna daggvåta jungfru. Bor i Stockholm och kommer att tänka på NK eller något på bibliotekgatan tex Nymans, eller den andra vars namn jag ej kommer på.

Tankar angående vettiga ADs?

Tack på förhand. :)
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
NK bör du undvika, de gånger jag har tittat på klockor där så har de vart dyrare än på andra ställen och personalen har inte vart något vidare trevlig. Annars så är det lite vilket som när det gäller Rob, Bo Berggren, Krons Ur, Franks ur, Nymans. Personligen så föredrar jag Rob men gillar även Bo Berggren (mitt i mot Nymans på Biblioteksgatan)
Har hört från en del att Nymans kan vara lite snobbiga men inte något jag har upplevt själv.

(kom att tänka på att alla de jag räknade upp kanske inte säljer Omega så det får du googla på)

Edit: Glömde bort Ericssons Ur i Sundbyberg som någon nämnde här ovanför. Bra och trevliga.
 

Patrike

Omega
Nymans har alltid funkat toppen för mig. Oavsett om jag ska köpa eller bara klämma lite.


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

DrDre

Patek
Vill inte dra igång någon storm här på forumet och inte heller anklaga några som inte blivit dömda, men efter den där senaste härvan och annat som framgår om man googlar, så vill jag inte lägga mina pengar hos Nymans. Oavsett vad som hänt eller inte hänt, så vill jag inte stödja ett sådant företag. Rob Engström tycker jag alltid varit bra att ha att göra med, särskilt de två urmakare jag träffat (en lite längre kille och en lite kortare med svag tysk brytning) har varit super.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Vill inte dra igång någon storm här på forumet och inte heller anklaga några som inte blivit dömda, men efter den där senaste härvan och annat som framgår om man googlar, så vill jag inte lägga mina pengar hos Nymans. Oavsett vad som hänt eller inte hänt, så vill jag inte stödja ett sådant företag. Rob Engström tycker jag alltid varit bra att ha att göra med, särskilt de två urmakare jag träffat (en lite längre kille och en lite kortare med svag tysk brytning) har varit super.


Är man frikänd så är man frikänd. Att du sitter och spekulerar i saker som du läst på flashback gör verkligen din trovärdighet absolut noll.
 

DrDre

Patek
Visst. Men jag har mina egna etiska krav på var jag lägger mina pengar och och efter att ha läst domen så funkar det helt enkelt inte för mig. Men jag lägger inte några värderingar på vad andra gör, men så gör jag i alla fall.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Visst. Men jag har mina egna etiska krav på var jag lägger mina pengar och och efter att ha läst domen så funkar det helt enkelt inte för mig. Men jag lägger inte några värderingar på vad andra gör, men så gör jag i alla fall.

Som jag tidigare sagt, gräv inte djupare i företagsledningar om du inte vill göra ditt liv svårt. De flesta dömda eller åtalade människorna i världen arbetar någonstans. Visst, någonstans får man dra sin egen gräns men det får inte bli för präktig I-landsproblematik.
 

DrDre

Patek
Om inte jag minns fel från de pressmeddelande man gick ut med, så var det ägaren det handlade om (dvs den som i förlängningen får mina pengar) inte VD'n, men oavsett detta, gör var och en som man vill. Och jag avstår.
 

DrDre

Patek
Du insinuerar att personen är skyldig och det stämmer inte. Otroligt att personen är frikänd i tingsrätt och folk ändå sitter och kastar skit, lätt när man är anonym på internet.

Jag tycker inte att någon insinuerar att han är skyldig. Tvärtom om hänvisar han ju till domen. Han skriver att han är "oskön". Det framgår ju tydligt av domen att han inte dömts, men det finns ju också detaljer i den som de flesta skulle kalla just "osköna", skyldig eller inte. Den fakta som framkommer i domen räcker för mig att hellre gå till och gynna ett annat företag och det har jag min fulla rätt att göra oavsett vad du tycker.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Om inte jag minns fel från de pressmeddelande man gick ut med, så var det ägaren det handlade om (dvs den som i förlängningen får mina pengar) inte VD'n, men oavsett detta, gör var och en som man vill. Och jag avstår.

Absolut, ingen skugga över VDn det är ägarens uppträdande jag inte stödjer.
 
Topp