• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa AD att gå till.

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jag tycker inte att någon insinuerar att han är skyldig. Tvärtom om hänvisar han ju till domen. Han skriver att han är "oskön". Det framgår ju tydligt av domen att han inte dömts, men det finns ju också detaljer i den som de flesta skulle kalla just "osköna", skyldig eller inte. Den fakta som framkommer i domen räcker för mig att hellre gå till och gynna ett annat företag och det har jag min fulla rätt att göra oavsett vad du tycker.

Klart du skall få gå till vilken butik du vill, det går gräva fram skit om nästan alla klockbutiker i Stockholm så du lär få vända kappan efter vinden många gånger.
 

n1tro

Panerai
Jag måste säga att Rob Engström i alla fall får min peng vad gäller nästa klockköp, eller service, eller vad som. De har varit eminenta att ha att göra med!
 

Apansson

Torpare
Jag ser det mer som att VEM man pratar med på specifik butik. Okej, alla på Rob är alltid grymt trevliga, men jag tycker att Hampus på Krons Ur och David på Nymans är enormt kompetenta, trevliga och tillmötesgående också. Brukar iofs alltid bli bra bemött på Krons, på Nymans, nja kanske inte alltid. Är ju dock en osnuten liten pojkspoling fortfarande så man kanske inte alltid "looks the part" liksom. Även den yngre herren med göteborgsdialekt på NK är bra. De kvinnliga försäljnarna på NK har noll koll. Tyvärr.
 

Randel

Cartier
Jag var på Bergströms i Malmö för att korta länken på en Rolex 116200. Helt OK service, men inte direkt något översvallande entusiastiskt bemötande. Jag var där i två omgångar (jag klantade mig...trodde jag behövde plocka av två länkbitar men insåg senare på dagen att det blev för tight, och gick tillbaka dagen efter för att sätta tillbaka en länkbit) och andra gången jag var där gjorde de ändringen gratis. Då var där en tjej/kvinna som hjälpte mig och fixade till det på ett par minuter. Dagen innan skulle det av någon anledning ta en halvtimme istället vilket jag inte riktigt förstår varför (jag var där vid 10.30 om jag minns rätt så där var inte en kotte i butiken). Så summa summarum: Helt OK
 

DrDre

Patek
Klart du skall få gå till vilken butik du vill, det går gräva fram skit om nästan alla klockbutiker i Stockholm så du lär få vända kappan efter vinden många gånger.

Nu hängde jag inte med riktigt. "Vänder man kappan efter vinden" för att man inte vill handla hos vissa butiker? Vill väl också påpeka att det inte handlade om att "gräva fram skit". Nymans VD gick ju själv ut med ett pressmeddelande i ärendet i samband med häktningen.

Det andra delen "det går att gräva fram skit om nästan alla klockbutiker i Stockholm" förstår jag inte. Vad menar du egentligen?
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Har köpt ett par Omega Av Nymans i Västerås, även servat ett par klockor där.
Jag har alltid känt ett bra mottagande och bra service i den butiken, jag är helt klart nöjd.
Har även varit till Erikssons Ur i Sundbyberg där jag fick mycket bra service gällande min Sinn U1.
Kan mycket väl tänka mig att köpa klocka även där.
 

Fred72

Cartier
Jag var på både Rob Engström och Nymans Ur idag och tycker samtliga säljare var oerhört tillmötesgående och kunniga. Tjejen på Rob Engström hade en KS pin och det väger tungt, men killen på Nymans var inte tokig han heller, sprang fram och tillbaka på lagret samt visade upp sin egen klocka, hade väldigt trevligt tillsammans med en annan kund också.
En bra klockdag helt enkelt. Rekommenderar därför båda.
//Freddan
 

Rookien

Panerai
Var även jag på Rob Engström idag och noterade, samt berömde denna otroligt fina pin.
Bemötandet på Rob E håller högsta klass och man känner sig välkommen i butiken, det är stor skillnad mot övriga AD i Sthlm.
Trots att jag hittills inte handlat något ännu hos Rob känner man sig som en stammis, och de har vid två tillfällen hjälpt mig med min explorer som en ren service, utan jag handlat något vid tillfället och inte heller köpt klockan där.
För mig betyder detta bemötande och inställning väldigt mycket, och det är sällsynt även när man väl bränner mycket pengar i övriga butiker.

Kommer aldrig köpa en klocka eller tillbehör av någon annan AD är Rob E, och uppmanar samtliga att stödja denna typ av beteende och inställning som de visar upp. Det är det som gör hela skillnaden!

Och utöver allt detta är de KS sponsor och vore vara allas självklara val av AD!

//
 
Topp