• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa Automatiska dykaren under 10.000?

El lingo

Breitling
Hej på er.

Har tänkt att jag ska ge mig in i klockträsket och är sugen på att börja med en automatisk dykare. Tänkte att jag skulle försöka hålla mig under 10.000 riksdaler.

Så.... Vilken är bäst?

PS: Har kollat lite på Certina DS Action Diver.. Kommentar på den?
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Orient Sat Diver kan hittas en bit under ditt max.

image-jpg.155951

(Klockan på bilden tillhör @Spindel och är länkad från "Den numera officiella Orienttråden". Även han som tagit bilden!)
 

sveol

Cartier
10k är svårt. Seiko shogun? MKII? Micro, typ helson? Squale, Hamilton, glycine, ev fortis? Jag hade gått på shogun, grym klocka för pengarna.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Certina Action diver är ju bra..för ca 5500 kr tror jag dessutom klockia.se har den nu för.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Hej på er.

Har tänkt att jag ska ge mig in i klockträsket och är sugen på att börja med en automatisk dykare. Tänkte att jag skulle försöka hålla mig under 10.000 riksdaler.

Så.... Vilken är bäst?

PS: Har kollat lite på Certina DS Action Diver.. Kommentar på den?
Den bästa är alltid den man själv gillar bäst. Så lyssna på dig själv när de tittar på bilder, känner och klämmer ;)
Det första du bör bestämma är om du vill ha en mer toolig och råare dykare eller om du mer är inne på en dressad "kontorsdykare". Är det det förstnämda så bör du absolut titta på Seiko och Orient. Är det det sistnämda så är Certinan inget dåligt alternativ. Känner du för den så kör. Som sagts, bästa klockan är alltid den man själv känner mest för.
Lycka till:)
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
In-house urverk, historia och tradition: Seiko Sumo eller SKX, Orient Mako, Vostok Amphibia.

Mycket klocka för pengarna och Swiss made: Christopher Ward C60.

Finns hur mycket som helst under 10000. Välj med hjärtat.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Som tidigare nämts, sat300 eller Longines Hydro Conquest. Har båda och är grymt nöjd med dom. Men måste jag välja en av dom måste jag säga Sat300, har ägt min i ca 1 vecka nu. Men jäääävlar vilken klocka och vilken kvalité, känns och upplevs som en mycket dyrare klocka. Går att hitta för ca 5000 nyare begagnat skicka. Det enda negativa (vilket jag inte ser som något negativt) är att den är väldigt stor.
image.jpg
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Håller nog inte med. Kronan och boetten är grymma men vridningen och länken lämnar en del övrigt att önska tycke jag när jag hade min. Men helt klart en trevlig klocka för pengen. Snygga är de också såklart.

Tyckte att min DS diver hade bättre kvalitetskänsla overall.
 

Rico

Cartier
2-Faktor
In-house urverk, historia och tradition: Seiko Sumo eller SKX, Orient Mako, Vostok Amphibia.

Mycket klocka för pengarna och Swiss made: Christopher Ward C60.

Finns hur mycket som helst under 10000. Välj med hjärtat.
C60 var ju intressant! Keramiskt insert, tät till 600m, 38mm och 42mm... Bra tips!
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
C60 var ju intressant! Keramiskt insert, tät till 600m, 38mm och 42mm... Bra tips!
Lägg där till 5 års garanti på urverket, superb personlig kundtjänst samt billig egen service. Äger själv "dressvarianten" C65. Väldigt mycket klocka för pengarna.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Håller nog inte med. Kronan och boetten är grymma men vridningen och länken lämnar en del övrigt att önska tycke jag när jag hade min. Men helt klart en trevlig klocka för pengen. Snygga är de också såklart.

Tyckte att min DS diver hade bättre kvalitetskänsla overall.
SEZIuEPl.jpg


Tycker länken är både snygg och skön. Vridringen med sina 60 "klick" gör sitt jobb, även om det är trevligare med 120. Given konkurrent i minus 10k klassen.
 
Topp