• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa automatklockan under 6000

Lite kluven men är nog ute efter mer dykarstuket. Har även varit inne och kollat på seiko presage kollektionen, alltså lite mer dressade då antar jag. Funderade även på seiko skx013k2 som jag hört bra om men tänker att man kanske kan få ett bättre ur om man lägger en slant extra.
Presage är en prisvärd linje, inte en modell. Finns en hel del där som är schysst men de är oftast över 38mm. Stirra dig inte blind på millimeter, välj en klocka du tycker verkar schysst.

Absolut ska man inte stirra sig blind på millimeter men känner att det oftast ser snyggare ut med lite mindre klockor på mig då jag har små handleder.

Varför inte en Seiko Padi Turtle?
IMG_5403.JPG

Det vara bara ett förslag på klocka under 6000 kr som också är en dykare.
Ber så mycket om ursäkt om man trampat på någon öm tå.
Verkar som ni gick igång ordentligt på mitt förslag.

Jag går också och lurar på en Khaki King. Men nu är jag frusen av mig, så jag har alltid långärmad skjorta på mig. Dykare är oftast lite höga och går inte under manchetten så bra. Hur är det med Khaki-kungen? Den är ju ganska tunn, så den borde väl kunna vara ganska diskret och klara sig under skjortärmen?

Tillbaka
Topp