• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa bad(strand)klockan?

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Hej vänner,
Vilken är den bästa " gå till stranden" klocka ? Argumentera gärna :)
Mvh
J.J.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
image.jpeg
Jag använde en Vratislava
Samma modell som @Scaramanga har ute på KS
Passade bra för mig!
Färgglad, funkar på Nato, vattentät och inte så dyr :)
Här kommer en bild
 

Pantzar

Omega
Jag tänker mig en ganska tuff dykare, jag tar gärna min skx009 eller varför inte en g-shock ;) Allt som jag är lite mer rädd om eller som sitter på läder får stanna hemma:)
Edit* måste ju bjuda på en bild ;)
20160512_181556.jpg
 

Bilagor

  • 20160512_181556.jpg
    20160512_181556.jpg
    171.4 KB · Visningar: 44

daveid

Cartier
2-Faktor
Jag tänker mig en ganska tuff dykare, jag tar gärna min skx009 eller varför inte en g-shock ;) Allt som jag är lite mer rädd om eller som sitter på läder får stanna hemma:)
Edit* måste ju bjuda på en bild ;)
20160512_181556.jpg
Skulle också kört en seiko skx eller annan beater. Körde longines hydroconquest förra året under semestern.
 

Räven

Cartier
Vilken strand pratar vi om? Tylösand där övertaggade, skräniga pojkgäng somnar med en fegis i handen? Troppan? Portofino? Den bortresta grannens sandlåda? Trödjegropen?
 

DEGAL

Cartier
2-Faktor
Helt rätt Räven, jag tänkte mig mest en "vanlig gå till stranden med barnen eller bara ut o doppa sig ". Inte franska rivieran alltså ;)
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Typiskt KS fenomen detta. TS vill ha en "gå till stranden med barnen" klocka. Förslagen i början är lite Seikos och slutar med PP 5711 och Aquanaut, AP RO, Pannor och Daytona etc. :) Inget ont om dessa klockor. Skulle kunna panntsätta huset för att införskaffa vilken som helst av dessa, men skulle nog föredra en SKX på stranden för att inte gråta blod när den repas av sand mm.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Typiskt KS fenomen detta. TS vill ha en "gå till stranden med barnen" klocka. Förslagen i början är lite Seikos och slutar med PP 5711 och Aquanaut, AP RO, Pannor och Daytona etc. :) Inget ont om dessa klockor. Skulle kunna panntsätta huset för att införskaffa vilken som helst av dessa, men skulle nog föredra en SKX på stranden för att inte gråta blod när den repas av sand mm.
Grejer är till för att användas. Repor är del av livet och ett tecken på att de blir till glädje! I mitt tycke blir inte klockor fulare för att de repas!
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
Grejer är till för att användas. Repor är del av livet och ett tecken på att de blir till glädje! I mitt tycke blir inte klockor fulare för att de repas!
Inom rimliga gränser, så absolut. Skulle dock inte uppskatta att, frivilligt eller ofrivilligt, köra ner en polerad Daytona eller PP i guld i sanden.
 
Topp