• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa bankkortet(konto/kredit)

Hejsan!
Tänkte att titeln kanske borde vart "bästa bank" men whatever, ni får prata om det också om ni vill:)

Hursom, jag sitter och försöker skapa lite ordning och syfte i min provatekonomi. Jag har bla. Startat ett månadssparande på avanza, men nu går jag off-topic.

Jag tänkte kolla vad ni alla rockar för bank/kontokort. Jag har aldrig tidigare ägnat det en tanke, jag har haft samma lilla sparbank i 15 år. Lämnar jag pengar/förmåner på bordet?

Jag söker alltså en bank att ha lönekonto och vanliga buffertpengar på tillsammans med ett betalkort. Jag har inget intresse av att utnyttja kredit men om det finns fördelar med att använda kreditkort och sedan betala räkningen i tid så är jag idel öra.

Hjälp?(och tack på förhand :) )
 

Veratio

Cartier
https://klocksnack.se/threads/bästa-kreditkortet-för-förmåner.47593/
Börja där, vanliga debitkort ger sällan några särskilda förmåner utöver reseförsäkring.

Håller med Bosse.

Förhoppningsvis alla som använder kreditkort med poäng/intjäning på något sätt betalar av sina räkningar månadsvis. Då tjänar man sina bonuspoäng och betalar inga pengar i ränta (förutom årsavgift på kortet).

Man får fundera vad som är värt mest för en själv. Jag reser mycket, både inrikes och utrikes, så SAS MC och SAS Amex behövs för mig. Är nog detsamma för de flesta!
 
Håller med Bosse.

Förhoppningsvis alla som använder kreditkort med poäng/intjäning på något sätt betalar av sina räkningar månadsvis. Då tjänar man sina bonuspoäng och betalar inga pengar i ränta (förutom årsavgift på kortet).

Man får fundera vad som är värt mest för en själv. Jag reser mycket, både inrikes och utrikes, så SAS MC och SAS Amex behövs för mig. Är nog detsamma för de flesta!

Tack för tipsen, jag ska kolla där :)
 
Topp