• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa butiksnamnet där Rolex säljs

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
På Challe de Gaulle terminal 2
image.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Fy f-n för CDG... Kommer ihåg för 4.5 år sedan när jag var klar med min mässa i Paris & tänkte; "Jag åker väl ut till flygplatsen & shoppas & käkar lite". Mycket(!!!) dålig idé. Efter securityn fanns INGET! Ville gå ut igen, men blev bryskt stoppad av en tull-polis i 20-årsåldern med mindesvärdeskomplex. De tråkigaste timmarna i mitt liv tror jag. Speciellt då jag hade fickan full med Euros som jag tänkte spendera i deras j-la grodätande skitland...

Sa jag att jag inte riktigt gillar Frankrike... Inte ens innan denna fadäs...
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Gillar Frankrike, älskar Paris... Men fy satan för det skitiga monstret till flygplats, håller helt med. Fult, dyrt, tråkigt, mat som detta gourmetfolk borde skämmas över att servera grisar... Enda gångerna jag frivilligt åker Ryanair är just för att få slippa CDG. Beauvais är inget tivoli det heller men åtminstone liten och smidig.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag var där senast i går. Jag och Svante fick utmärkt och tämligen kvalificerad bemötande av en medelålders kvinna med en Chanel J12 keramisk automatare på handleden (inget butiken säljer). Entusiastisk och hjälpsam och plockade fram allt vi var sugna på att klämma på AT, sportrollar till helguldare som Skydwellers, Daytonor och Subar.
Jag håller dock med om CDG begränsade och tråkiga utbud av butiker och restauranger.
 

Snårtas

Rolex
Om CDG anses trist så kan jag INTE rekommendera Tianjins internationella flygplats i Kina... Butiker - vad är det? Restauranger - vad är det? Lounge - ja, det har vi. Ett trångt rum med två läderfåtöljer. Gratis jordnötter...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Mest minnesvärt från CDG: bokade om till tidigare flyg, spottade en Rolex 1655 på en man som såg ut att ha burit den sedan ny. Detta var innan "folk" visste vad en 1655 var... Dvs på nittiotalet.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
CDG är inte så hemskt. Bara man klarar av att presentera sig på franska och tycker om labyrinter så är den underbar. CPH är svin tråkigt men trevligt och smidigt. Tel Aviv däremot... Tro mig, där vill man inte fastna i säkerhetskontrollen för att man är bakis, kallsvettas och inte kan fokusera med blicken på grund av natten innan, detta kommer tolkas som nervositet och kommer leda till en grundlig genomgång av ditt bagage och en aggressiv utfrågning. Tar man sig väl igenom det är flygplatsen helt okej men lite svår navigerad.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tackar vet jag Koh samuis flygplats. Ett rullband, 3 hyddor utan väggar och en riktigt trevlig buffé för alla resenärer, gratis.
Underbart ställe!
Screenshot_2014-03-31-00-04-16.png

Där ifrån har jag oxå flugit. En intressant upplevelse.
Ett par år före 9-11 iofs, men då var avgränsningen mellan incheckad & inte incheckad en blommande häck... :D
 

Minuteman

Rolex
På Challe de Gaulle terminal 2
image.jpg
Var på CDG för ett par veckor sedan och reagerade också på butiksnamnet.
Dock fick jag ett bra bemötande när jag ville klämma på en LLD, och lämnade butiken med en trevlig katalog, och en ny prioritet för framtida inköp. :)
Tackar vet jag Koh samuis flygplats. Ett rullband, 3 hyddor utan väggar och en riktigt trevlig buffé för alla resenärer, gratis.
Underbart ställe!
Screenshot_2014-03-31-00-04-16.png
+1
Koh Samui har nog den mysigaste flygplatsen jag varit på.
 

paradis

Audemars
Gillar BKK (Thailand) finns det mesta ock lite till.........men när man landar,så rat det en evighet ,tills du kommer ut pga.att den är så stor. Vet inte om det finns större flygplats , än BKK ,nya :eek: Suvarnabhumi
 
Topp