• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa dykare för runt 15.000?

Maxer

Guld
2-Faktor
Nu har en av mina kära vänner snöat in lite på klockhobbyn.

Han är intresserad av en dykarklocka eller annan "sportklocka" och har en budget på ca 15k.

Vad tycker ni är bästa köp i den prisklassen?

Köp en Oris eller spara lite till en Planet ocean?

Men frågan är ju såklart- nytt? begagnat? storlek? Andra krav?

Svår fråga att ge ett generellt svar på. I den prisklassen skulle jag utgå från att leta efter en klocka med ett ETA-verk. Det är en hållbarhets- och kvalitetsgaranti. Sedan handlar det yttre om tycke och smak. Din kompis måste själv känna vad som känns bäst. Helst också testa klockan innan köp. Dock klokt att satsa på ett dykarur så här i början. De är både tåliga och mångsidiga:)

Hej Maxer!

Nu är mitt tips inte någon renodlad dykare, men är en renodlad sportklocka.

Vore jag du skulle jag kika på en ny eller bättre beggad Omega Aqua Terra Quartz 38,5mm. Väldigt fin och sportig klocka i den prisklassen.

151724793728046954391.jpg

Någon fin Aquaracer som man kan hitta här på KS är ett bra köp.

(Om du menar när index:arna fick lume, till skillnad från den äldre med polerade index och lumeplupp över varje index).

Ja alltså, har inte de nyare modellerna, en typ "målad" index medans de äldre har polerade? Skiljer även länken mot den vanliga ATn?

Bretling är ju också intressant

Nu har en av mina kära vänner snöat in lite på klockhobbyn.

Han är intresserad av en dykarklocka eller annan "sportklocka" och har en budget på ca 15k.

Vad tycker ni är bästa köp i den prisklassen?

Hade jag haft 15k att spender och var ute efter en dykare så hade jag köpt en begagnad och fin Tag Heuer Aquaracer med keramisk ring utan tvekan :) Blir ju dessutom lite pengar över.

SMP med svärdvisare och oyster, Longines legend diver, valfri sinn, sträcka budget lite och köra Tudor BB

Dykarklockor och andra ”sportklockor”.

Sinn 103, Sjöö Sandström Black Copper, Tudor Black Bay på nato, Longines Legend Diver, Oris Chronostop.

7950726A-01B9-4C03-AEA6-00849D708DBA.jpeg
179560E7-2EC5-4B68-8B3A-46474C765F4C.jpeg
545A1FE4-3A98-4107-922E-E1765AD3E184.jpeg
A73C09CD-5748-4767-AD37-0EAA37993B39.jpeg
E93664A5-2694-426E-899F-140D47C30C0C.jpeg

Tillbaka
Topp