• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa dykaruret för pengarna

Bjornen11

Breitling
Hej! Är på väg att handla min första dykklocka kring 2000 kr klassen mer eller mindre. Sett att Seiko samt Citizen har några som verkar vettiga och stryktåliga, är det något annat märke jag bör kolla in eller ska jag hålla mig till dom märkena?
Enda kraven jag egentligen har är att den ska vara automatiskt samt minst 200m vattentät. Mvh Björn
 

Wiliamo

Panerai
Det säger sig självt - du ska ha en Seiko SKX007! Finns en stor tråd tillägnad just den modellen här på forumet. En väldigt prisvärd, bra och stryktålig klocka för en rimlig peng. Om du vill kan du köpa till ett super oyster-band. Du kan också kolla på lite olika modeller av Orient i samma prisklass, men jag vågar nästan hävda bestämt att SKXan är mest bang for the buck. Lycka till!
 

Bjornen11

Breitling
Det säger sig självt - du ska ha en Seiko SKX007! Finns en stor tråd tillägnad just den modellen här på forumet. En väldigt prisvärd, bra och stryktålig klocka för en rimlig peng. Om du vill kan du köpa till ett super oyster-band. Du kan också kolla på lite olika modeller av Orient i samma prisklass, men jag vågar nästan hävda bestämt att SKXan är mest bang for the buck. Lycka till!
Tack för svaret! Ska läsa igenom den tråden.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft en SKX. Snygg klocka men jag propsar mycket hellre för Orient. Enligt mig mycket snyggare.

Här är min Orient Mako. 1400kr fraktat och klart.

DSC_0084.JPG


DSC_0130.JPG
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Viktigaste frågan: kvarts eller mekaniskt?

EDIT:// ska du bara ha en tillförlitlig dykare gå på kvarts och skit i de förslag du fått i denna tråd före mitt inlägg då dessa är mekaniska klockor.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Viktigaste frågan: kvarts eller mekaniskt?

EDIT:// ska du bara ha en tillförlitlig dykare gå på kvarts och skit i de förslag du fått i denna tråd före mitt inlägg då dessa är mekaniska klockor.
"Enda kraven jag egentligen har är att den ska vara automatiskt samt minst 200m vattentät."

Mekanisk tolkar jag det som ;)
 
Som sagts är ju skx007/009 samt Orient Mako/Ray bra instegsdykare för en billig peng.
Går du upp nån tusing så har du ju en Seiko Sumo som är sjukt mycket klocka för pengarna.
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Instämmer med några i gänget och säger Skx007! Och då värt att köpa en helt ny, ligger på 2400kr om du vill ha gummi och 2800 på länk.
Det är på Uret.se, finns kanske billigare någon annanstans.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Finns Orient Mako XL också om du vill ha en större modell, oavsett så är det bara att hålla med tidigare. SKX eller Ray/Mako lär vara mest för pengarna och mellan dessa så är det mer en smaksak :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Köpte min orient black ray med länk från Skywatches, hamnade på strax över 1100kr inklusive frakt! Tull och moms klarade jag mig ifrån. Mycket klocka för pengarna!
 

Bjornen11

Breitling
Tack för alla tips! Lutar åt en skx009, finns på ebay för ca1500kr, antar att dom är äkta då säljaren har 99% gode omdömen
 

KRICAR

Cartier
Pledge Member
Beställde en skx009 igår från uret.se, ska även beställa hem ett super oyster i slutet av månaden. Gick på 2,500:- typ 1,000 spänn dyrare än utländska sidor som jag fann den på men men, skönt och kunna fixa allt snabbt om det är nått fel på klockan eller så.
 
Topp