• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa G-shock under 1500 kr?

Flipper2

Guld
Min kusin som är 30 år har aldrig hört talas om en G-shock innan han såg min Mudman G-9300.
Han fick låna den under helgen och tyckte att den var för avancerad och började skanna Prisjakt efter olika modeller.
Hans krav är:
1. Under 1500 kr
2. Digital positiv display
3. Ingen sensor men många funktioner och användbart larm

Jag föreslog en G-7900.
Är G-7900, efter så många år och så många modeller, fortfarande den mest mångsidiga G man kan köpa idag för runt tusenlappen?
Nåt annat förslag?

Senast ändrad:
0EDFEB6C-B80D-4D46-9075-48A243B9AB1E.jpeg
A2F27708-418E-48D4-84B6-D8FC64441FF4.jpeg

Den har allt som andra G har +
Månfaser och tidvatten
Låg temp display
Högt larm med display som blinkar
Lätttryckta knappar
Bra armband

Senast ändrad:
Mitt förslag till din kusin är en GW6900

Inte en massa onödiga funktioner samt att den har Solar och Multiband 6. Och är en lika stor klassiker som dw5600.
Du hittar den för runt lusentappen.
20180216_085556.jpg

GW / DW-6900 is da shit... perfekt lagom, både i storlek och funktionellt... hade själv en DW-6600, synd att de inte tillverkas längre...

Varför ingen sensor? :)
Annars Rangeman är grym! Eller GG-1000, iof är 7900 otroligt skön så ett bra köp. Watchshop.com har de sistnämnda billigt plus 15% rabatt (på billigaste) om du köper en till dig själv med hehe

Tillbaka
Topp