• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klockorna SIHH 2016

JayJay

Rolex
Vet att det redan finns en tråd om årets SIHH men där avhandlas allt högt som lågt. Här tycker jag vi kan lägga upp vilken nyhet man tycker är bäst, gärna med bild och/eller motivering.

Jag börjar.
Årets i särklass bästa släpp är enligt mig Cartier Drive.
Alla varianter är riktigt bra och med vettig prissättning. Den som ligger närmast till hands för mig är den vittavlade stålversionen.
image.png
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Vet att det redan finns en tråd om årets SIHH men där avhandlas allt högt som lågt. Här tycker jag vi kan lägga upp vilken nyhet man tycker är bäst, gärna med bild och/eller motivering.

Jag börjar.
Årets i särklass bästa släpp är enligt mig Cartier Drive.
Alla varianter är riktigt bra och med vettig prissättning. Den som ligger närmast till hands för mig är den vittavlade stålversionen.
image.png
Pris? :)
 

MånsT

Rolex
Jättesvårt att välja en favorit eftersom nästan alla tillverkare hade minst en enastående klocka. En av favoriterna är Langes nya Datograph med evighetskalender och tourbillon. Motivering: en levande klassiker som har tagit ytterligare ett steg framåt. Med klockan sätter även Lange Patek Philippe på pottkanten och visar att man är minst lika bra. Förmodligen strået vassare, i mina ögon. Att den kostar 3 miljoner bryr vi oss inte om :greedy:


Lange Datograph Perpetual Tourbillon 2.jpg


Bonusfavorit; AP Royal Oak Skeleton med dubbla balanshjul. Snyggaste skeletterade klockan och dubbla balanshjul är ju intressant.

audemars-piguet-royal-oak-double-balance-wheel-openworked-reference-15407-1.jpg
 

Oew

Rolex
Vet att det redan finns en tråd om årets SIHH men där avhandlas allt högt som lågt. Här tycker jag vi kan lägga upp vilken nyhet man tycker är bäst, gärna med bild och/eller motivering.

Jag börjar.
Årets i särklass bästa släpp är enligt mig Cartier Drive.
Alla varianter är riktigt bra och med vettig prissättning. Den som ligger närmast till hands för mig är den vittavlade stålversionen.
image.png
Håller med dig om Drive, har tom börjat höra mig omkring hos ad's :D undrar lite vad den kommer lista i Sverige. Det finns dock en Cartier butik där jag bor så kanske ännu roligare att köpa där isf. Tycker även att nya ap roc i gulguld är löjligt bra, för att inte tala om deras ultra thin tourbillon
image.jpeg
 

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Vet att det redan finns en tråd om årets SIHH men där avhandlas allt högt som lågt. Här tycker jag vi kan lägga upp vilken nyhet man tycker är bäst, gärna med bild och/eller motivering.

Jag börjar.
Årets i särklass bästa släpp är enligt mig Cartier Drive.
Alla varianter är riktigt bra och med vettig prissättning. Den som ligger närmast till hands för mig är den vittavlade stålversionen.
image.png
Håller med om de där om vi ser till klockor inom räckhåll prismässigt. Har suttit och dreglat över den hela morgonen och undrade om när den skulle dyka upp här :) Blir längtan till den dyker upp i butik och man får klämma.
 

JayJay

Rolex
Håller med om de där om vi ser till klockor inom räckhåll prismässigt. Har suttit och dreglat över den hela morgonen och undrade om när den skulle dyka upp här :) Blir längtan till den dyker upp i butik och man får klämma.
Fast för mig är det inte bara för att den är inom prismässigt räckhåll. Tycker samtliga varianter är riktigt lyckade. Den dyraste ska lista 97000$ och känns ändå hyfsat prisvärd. Dock är det endast ngn av stålvarianterna som kan komma på tal för egen del.
Vill också klämma IRL undrar vilka svenska butiker som kommer få hem den?
 

R0B

Panerai
Håller med dig om Drive, har tom börjat höra mig omkring hos ad's :D undrar lite vad den kommer lista i Sverige. Det finns dock en Cartier butik där jag bor så kanske ännu roligare att köpa där isf. Tycker även att nya ap roc i gulguld är löjligt bra, för att inte tala om deras ultra thin tourbillon
image.jpeg
Den där är magiskt bra! :)
 
  • Like
Reactions: Oew

Sveparn

Panerai
2-Faktor
Fast för mig är det inte bara för att den är inom prismässigt räckhåll. Tycker samtliga varianter är riktigt lyckade. Den dyraste ska lista 97000$ och känns ändå hyfsat prisvärd. Dock är det endast ngn av stålvarianterna som kan komma på tal för egen del.
Vill också klämma IRL undrar vilka svenska butiker som kommer få hem den?
Håller absolut med, de är magiskt fina. Prisjämförelsen var mest kopplad till att det finns mycket annat finns SIHH. En stål hade suttit riktigt fint så ska hålla utkik när de kan trilla in :)
 
Topp