• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bästa klockskrin/låda/box?

Heimby

Basic
Hej!
Jag är ny på forumet och letade runt lite då jag har letat efter ett klockskrin och inte hittat något som ser bra ut. Så nu vänder jag mig till er. Så vilka skrin/lådor under 1500kr som har plats till 3-6 klockor?

Skippa för bövelen Rainer. Den tillverkas i Kina och inte i Tyskland som man tror och min håller på att falla i bitar.
Å fan, har alltid trott att de var tillverkade i Tyskland. Kanske inte han personligen som snickrar ihop de men de försöker verkligen marknadsföra de som tyska. Däremot har jag inget att klaga på om min, har haft den ganska många år och inte upplevt några problem. Möjligt att de börjat tumma på kvaliteten under senare år när försäljningen ökat.

Rapport London gör för övrigt riktigt bra lådor men tror de är för dyra för vad TS efterfrågar.

Tror för övrigt att för under 1500 så är det (tyvärr) kina-lådor som gäller. Om du googlar "watch cases" eller "watch box" så borde du hitta något som ser ok ut och inte är för dyrt. Det är ändå bara en låda vi pratar om så kanske skit samma om de inte har av topkvalité.

Jag har en låda för sex klockor och ett travelcase för två från Jacob Jones. Inte jättedyra men rackarns välbyggda. Dessutom kan man få sitt namn präglat på locket. Rekommenderas starkt!

802D96BA-C926-4A4B-AA69-810875CB339C.jpeg
Costume made ;) fick den i 30års present av min fästmö.

Skippa för bövelen Rainer. Den tillverkas i Kina och inte i Tyskland som man tror och min håller på att falla i bitar.
Det var som fan. Jag köpte min med 8 platser enbart för att jag trodde det rörde sig om tysk kvalité. Den är dock fortfarande i perfekt skick trots att jag har haft den i ett par år. Kanske blev märket sämre med tiden? Tror jag har haft min sen 2012/13.

Det var som fan. Jag köpte min med 8 platser enbart för att jag trodde det rörde sig om tysk kvalité. Den är dock fortfarande i perfekt skick trots att jag har haft den i ett par år. Kanske blev märket sämre med tiden? Tror jag har haft min sen 2012/13.

Mycket möjligt. Köpte själv min 2015.

Tillbaka
Topp