• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa klocktyp och band/länk för vintersport?

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Ska till Norge och åka lite skidor till helgen och funderade på vilken klocktyp som är bäst för vintersport. Tänkte först på en G-shock men vill ändå ha med mig något mekaniskt.. kommer försöka hålla mig till en klocka över denna långhelg. Tänkte först Turtle Padi på original gummi. Tål tuffa tag, snön och gör inget med lite ölspill från afterskiin. Sen tänkte jag att man kanske inte alls vill ha gummit då boetten kommer i direktkontakt med huden. Kall metall mot huden hela dagen kanske inte är så gött. Kan visserligen komma runt det genom att ha klockan utanför underställ :bookworm: Padin på ett nato kanske? Hur resonerar ni? Några tips?

Gärna bilder från skidresor!

Har en liknande tråd skapats tidigare ber om ursäkt och tar gärna emot en länk. Mvh E
 

kmg

Patek
2-Faktor
Om du skippar fåfängan och tänker praktiskt måste väl något lätt, quartzdrivet, inte ömtåligt i gummi vara att föredra? Ta med två klockor?
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ska till Norge och åka lite skidor till helgen och funderade på vilken klocktyp som är bäst för vintersport. Tänkte först på en G-shock men vill ändå ha med mig något mekaniskt.. kommer försöka hålla mig till en klocka över denna långhelg. Tänkte först Turtle Padi på original gummi. Tål tuffa tag, snön och gör inget med lite ölspill från afterskiin. Sen tänkte jag att man kanske inte alls vill ha gummit då boetten kommer i direktkontakt med huden. Kall metall mot huden hela dagen kanske inte är så gött. Kan visserligen komma runt det genom att ha klockan utanför underställ :bookworm: Padin på ett nato kanske? Hur resonerar ni? Några tips?

Gärna bilder från skidresor!

Har en liknande tråd skapats tidigare ber om ursäkt och tar gärna emot en länk. Mvh E

Körde Padi turtle på zulu nyligen i Lindvallen, funka bra...
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Jag brukar ha quartz när jag ska leka i naturen eller vara aktiv. Vikligt för mig är att den inte är för stor och hög. Måste gå smidigt med tröjjor, jacka och handskar.
Breitling Colt pvd
1d27e6f6-fb59-4be2-a25d-267391d422d1-jpeg.885210

34f6c825-8fc7-4a4c-a9fc-d76bf38f9982-jpeg.856348

Glycine Combat
image-jpeg.452482

cab87669-9e93-4e3b-ad18-0fa8a62b8974-jpeg.645851

198bae4c-456e-44e9-ad82-14924cd91b22-jpeg.645850
 

Husse

Patek
Körde ju ryssen i höstas när jag jobbade i skogen,
Zulu eller skidrem löser armbandsproblematiken!
Zulu på armen, skidrem runt jackan!
Kör ju expyn på länk. Den badade förra veckan i -20, inte så farligt att sätta tillbaka på armen!
197D71BA-0156-4377-9495-9CB73058E403.jpeg
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Jag har kört Seiko SKX007, Seiko Sumo, Glycine Airman - alla på länk - och jag tycker det är helt oväsentligt vad det är för band på klockan. Din handled värmer upp klockan. Det är dock gött med dykring för att hålla koll på tiden om åker i uppdelade gäng och lovat att möta resten efter x minuter.
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Om du skippar fåfängan och tänker praktiskt måste väl något lätt, quartzdrivet, inte ömtåligt i gummi vara att föredra? Ta med två klockor?
Du har såklart rätt, en lätt quartzdriven inte ömtålig klocka är ofta att föredra om man ska lista för och nackdelar.
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det går väl inte att svara annat än G-Shock i rimlig storlek. Vad kan vara bättre i skidbacken än det? Lätt (ast), exakt, stötsäker, varmt material, lätt att läsa av, vattentät, och billig om man ändå lyckas tappa bort den.
 
Topp