• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Bästa kompletteringen till en Sub.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Går i tankar om att köpa nästa klocka. I dagsläget har jag en 5513 som jag bär i princip dagligen och är väldigt förtjust i. Det mest rimliga borde vara att köpa något som kompletterar den, men jag har ändå börjat snegla lite åt keramiksubarna eller GMT. Även Black Bay ängnas lite tankar.

Så vad säger ni? 5513 ska stanna och vad bör jag köpa som går att varva med. Klockan ska palla en del, minst 100 WR men kan gärna vara lite dressig (typ DJ).
 

cheepo63

Läderjesus
2-Faktor
Jag gillar Explorer 1:an (39mm). Grymt snygg och dög den till Edmund Hillary så duger den till mig med.

35qbVUI.jpg
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Den har jag spanat in. Dock är jag mer sugen på 36mm varianten. Vad får man ge för en med målade index och plexi?
 

JohanHLM

Rolex
Om inte Rolex är ett måste kanske någon av nedanstående skulle passa in:
Omega AT
Cartier Santos 100
IWC Mark XVI/XVII (dock endast 60m WR trots skruvad krona)
Longines Legend diver

Dock är det nog ingen av ovanstående som slår en DJ :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Går i tankar om att köpa nästa klocka. I dagsläget har jag en 5513 som jag bär i princip dagligen och är väldigt förtjust i. Det mest rimliga borde vara att köpa något som kompletterar den, men jag har ändå börjat snegla lite åt keramiksubarna eller GMT. Även Black Bay ängnas lite tankar.

Så vad säger ni? 5513 ska stanna och vad bör jag köpa som går att varva med. Klockan ska palla en del, minst 100 WR men kan gärna vara lite dressig (typ DJ).


En Rolex GMT självklart :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
GMTc är grymt trevlig. Lite tråkig på bild.

Bäst är att köpa något som du verkligen vill bära. Ett komplement i form av kostymare är för de som tror att deras klockor är ett fotbollslag.

Personligen hade jag köpt något nyare. Kanske den nya GMTn?

Vad har du för budget?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nå´t dressigare, förstås!
En DateJust eller en Explorer 1:a. Å se´n behöver du en chronograf av nå´t slag... Å sedan kommer en GMT.

Lycka till! ;)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Dj med ljus tavla och jubilelänk.
Omega Speedmaster, kanske på skinnband. Annan vintage kronograf funkar också. Typ wakman :)
Eller en klocka du verkligen vill ha, typ Gmt.

Explorer 1 är cool men för lik subben tycker jag. Samma länk och svart tavla.
 

Landshark

Cartier
Kuggfråga?!

Behövs inga komplement till subben. :cigar: Passar lika bra till naket som till frack :pompus: (visst, en och annan "stilpolis" hävdar fortfarande att det är "fel". Liksom att en brough-sko bara kan användas i sportigare sammanhang innan kl 18). De har FEL!

OK, Jag kommer faktiskt på ett sammanhang där jag inte skulle valt sub. Typ guidad tur genom flyktingförläggning eller kåkstad, då skulle jag hellre haft vilken som helst från Ur&Penn...
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Intressanta idéer. DJ har jag ägt och Vaniljglass kommentar om fotbollslag var jäkligt bra. Bättre att köpa en klocka man vill och kommer använda snarare än att ha en i varje kategori.
Budgeten ja. Gjorde en bra lägenhetsaffär men har ett års studier kvar...kör man Rolex så är det ju dock nästan en sparform. Gillar ju gamla GMT:s men kanske ska pröva nya?
Vad får man pynta för en någorlunda ny keramisk GMT? 45?
Och en vintage 1675? Den är väl iofs inte badsäker? (50 WR har jag för mig)
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Intressanta idéer. DJ har jag ägt och Vaniljglass kommentar om fotbollslag var jäkligt bra. Bättre att köpa en klocka man vill och kommer använda snarare än att ha en i varje kategori.
Budgeten ja. Gjorde en bra lägenhetsaffär men har ett års studier kvar...kör man Rolex så är det ju dock nästan en sparform. Gillar ju gamla GMT:s men kanske ska pröva nya?
Vad får man pynta för en någorlunda ny keramisk GMT? 45?
Och en vintage 1675? Den är väl iofs inte badsäker? (50 WR har jag för mig)

Jag sålde en halvmöglig 1675 head only för typ 25 eller nåt. Men en riktigt fin på oyster lär kosta upp mot 40.
En 116710 kostar dig runt 45. Kanske en bit under det. 50 för en helt ny inplastad
 

ErikGBG

Audemars
Köpte en riktigt, riktigt fin 1675 som komplement till min 5513 som jag får imorgon eller måndag, kostade mig 42 000.
Annars hade jag köpt en epx 1016 eller daytona 16520... Eller ja dom lär väl köpas också så småningom, torsk som man är.
 

Bolio

Panerai
Nya GMT om du absolut vill ha en Rolex till annars skulle jag sikta in mig på en Panerai som passar alldeles utmärkt som både dress och sport. En panna blir aldrig fel ev kanske du får problem vem som ska komplettera vem :D.
 

max

Dancing Queen
Budget? 1655 eller gamla daytonan skulle ju passa dig perfekt men kostar ju lite. En vintage explorer 1 skulle nog passa dig fint också, själv tyckte jag den var lite för liten för mig (eftersom jag är så extremt krallig hahaha). 39an är extremt fin, synd att visarna är så korta men är på vippen att kunna leva med det.

Sålde inte du en 1603 nyss?
Kollar själv på utökning och 1675 eller 16570 är väl det som lockar mest just nu, eller kanske exp1an. Blev ju inte bättre efter att ha klämt lite på denkes 1675 med T38 idag :/
AP 15300 kanske annars?
Tur att det är så lätt att välja, varje gång jag funderar på det så blir det bara rörigare i skallen. Extremt svårt val, lycka till!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Ni gör det inte lättare med alla förslag...
Jag är ju rätt torsk på Rolex så där kommer jag nog stanna. Efter att ha klämt på nya suben och GMT:n hos Rob förra veckan så blev jag helt klart imponerad av kvalitén och känslan av...gediget hantverk. Dock så tror jag att jag, efter nyhetens behag, skulle tröttna på det nya och moderna.
Någon som kan bena ut det här med WR på äldre GMT. Måhända att jag är löjlig men vill kunna bära klockan överallt (även på Everest topp).
;)
 
Topp